Maple´s Manor

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av devilshill - 19 februari 2012 08:49

Skulle ta mig till min husläkare för några dagar sen tyckte jag. Så jag ringde "hej, skulle vilja beställa tid".....telefonisten..."hmmm....men du....du ska va här 10.20 idag...har du glömt det?".....jag - "nä jag skulle bara kolla så ni har koll". Nä...jag hade glömt det.   

Nåväl, väl där sitter jag mitt emot en dörr där dom uppenbarligen utför en undersökning på en mistlur....efter en stund hör man mistluren "maaaaaaaaaaaammaaaa du får inte göööööra sååååå det gööööör ooooont aaaaaaaaaahhh". En mansröst..."jag e inte din mamma, jag e din pappa". Jag = fnitterattack. Tanten brevid = flyttade sig en bit. Dörren öppnas o ut kutar ett flickebarn ålder strax under höften höjd. Stirrar på mig o vrålade något i stil med att hon inte längre tyckte om sin far. Fadern såg besvärad ut, jag log o insåg att mitt val "våga vägra barn" e det smartaste draget EVER!!!  


Därefter rullade jag iväg Le Chevy (som för övrigt gick genom besiktningen finfint, fick byta krängningshämmare bara) till syster som höll på att plocka ihop lägenheten hon sålt. Jag o fader kånkade o lastade pickis medan hon städade...hur bra nu det gick med en valp som 1. kissade på golvet 2. slaktade en tidning till konfetti. Han överlever mycket pga sitt utseende!  


Lakanet vi lagt som skydd för systerns fina kösbord fladdrade glatt i vinden i en tredjedels sekund...sen va det väck. Tyckte faktiskt att jag knutit fast det ordentligt, tji fick jag. Hittar ni ett lakan nånstans på motorvägen så bjuder vi på det.  

Väl i dungen kom världens sötaste Nuggi o mötte oss...hon hatar Balder, Balder älskar Nuggi. Vi kan konstatera att hundar e lite dumma i huvudet!

Nuggis tankesätt? "oooooh där e den äckliga valpen, jag SKA sitta i hans mattes knä brevid det lilla äcklet o morra. För jag vill ju så gärna ha honom nära".

Balders tankesätt: "oooooh där e hunden som avskyr mig, jag ska nog sitta i henne knä o slicka på henne".

Dumma djur!!


 

Söta Nuggi...13åriga damen.  


Tror den gamla damen kan bilda klubb med mina damer här hemma...dom har inte heller fallit för den Balderska charmen riktigt ännu. Men jag förstår dom...han e skitjobbig. Jag har överseende för jag vet hur bra det blir när han vuxit till sig o lärt sig lyda ordentligt.


 

Sötaste Tess!  

  

Vackraste Ronja!  


Nu till annat. Ja Le Chevy gick som sagt genom ombesiktningen. Fick byta den därade avslagna krängningshämmaren. Som högst troligt avled nån gång när jag tyckte att jag skulle köra över ett träd....japp ni läste rätt...träd...inte gren! Det va lite orkan den dagen o det kom ett träd farande över vägen.

Tre val: 

1. Sväng höger - kör ner i sjön.

2. Sväng vänster - kör in i ett hus.

3. Rakt fram - kör över trädet.

Känns som att trädet var det bästa alternativet. (Ja jag bomsade oxå).

Så nu har man ett år till nästa besiktning. Innan dess vill jag ha hunnit med nerslipning, ny lack, nytt säte (alt. sy överdrag till befintligt säte) samt lite smått o gott på insidan. Vill gärna ha skinnsäte igen, men då har vi problemet...repar jycken det kommer jag få krupp! Visst han kan sitta bakom sätena där e gott om plats det e inte det. Men om jag knatar ur bilen (nä jag lämnar inte mina djur i en varm bil sommartid, men däremot 10 minuter vintertid kan väl inträffa) så kanske den lilla banditen hoppar rundor på mina säten...o det vill vi inte.

Sen skulle jag hjärtans gärna vilja ha nya fälgar....gärna modell större   Jag vet att jag e fånig när det gäller bilen, ni behöver inte påpeka det! Men då skulle ni sett/hört mig med 960.n tom jag tyckte jag va löjlig men jag ÄLSKADE verkligen den bilen!


 

Fröjden...en fröjd för ögat. Tur det e min vän, broder o följeslagare som har honom nu så jag fortfarande får köra den lite då o då!


 

Pärlan o Le Chevy ute på en tur. Pärlan ska hämtas i veckan av sin nya ägare. Tyvärr sålde jag henne som reservdelsbil. Sötaste lilla Pärlan!  


Oooooh sommar, sommar, sommar NU! Eller åtminstone ett hekto vår por favor!

 

Jag bjuder på den, det e sånt jag o allra bästaste Hedda sysslar med. MINST 1 klättra på bil o se ut som en fjantfoto per år....minst! Vi har MÅNGA såna bilder.   Im a redneck - yes I am!

Har cowboyhatt o gungstol på verandan oxå....you gotta love me! (and if you dont I just dont give a rats ass).

 

Man kan dekorera o man kan dekorera....jag vet inte om det e lite snuskigt eller inte...men HELVETE vilka smultron det växer i den. Stora som jordgubbar....o skit(!)goda e dom oxå.  


Låt oss nu be till Gudarna...

Oden, Thor o Freja...låt vårvindar friska piska mitt ansikte.

Låt mig vandra på fäders stig som leder mot äventyr o grönska. Låt fåglars kvitter stilla mitt sinne.

Ge mig styrka att uthärda det sista mörker o kyla som tränger sig på.

Låt värmen komma o mjöden flöda.

Låt floden rensa mina bekymmer o skölja mina sinnen.

Home is where my heart is...Southern Pride!


...cause Southern Girls have more fun...


~over&out~ 



   


   








       


  

Ovido - Quiz & Flashcards