Maple´s Manor

Alla inlägg under februari 2013

Av devilshill - 24 februari 2013 12:53

Kylan håller sitt grepp om Devils Hill. Det börjar bli fruktansvärt tråkigt!

Jag tyar inte längre CarlOscar...

Börjar få lappsjuka o uttråkning deluxe vibbar. Just nu kan man inte ens gå rejäla långrundor med El Dogo Bastardo....det e glashalt på stigarna. Slask o tö som frusit på...helt jävla livsfarligt! Vi försökte oss på en runda innan....eller hur....efter att ha halkat åt helvete 10ggr på 10 meter så gav både jag o Bastardon upp. Skönt att han kan roa sig i trädgården iaf...kissar gör man på syrénerna o bajsar gör man i bersån o skuttar som en kalv på grönbete gör man precis överallt.

  


 


Gårdagen spenderade jag hemma hos fina Milisen med tillhörande trevligt sällskap. Vi kollade melodifestivalen....som inte alls e min grej. Men med trevligt sällskap kan allt bli skoj!

Vi hejade på Ralf (o Army of Lovers bara just för att jag avgudar JeanPierre)!

Bästa grannen fick va privatchaffis o jag som aldrig dricker smaskade i mig både amarula o vin för en gångs skull.

  


Till nåt helt annat....jag har skaffat "näsplåster"!

Har en såndär jobbig näsa som alltid är lite stopp vilket resulterar i att man sover med öppen mun o ser ut som ett lik o gud vet vad för odjur som krälar ner i käften på en. Har hört nåt om att i genomsnitt så äter man 5 spindlar per år......o jag e LIVRÄDD för asen! En spindel i min närhet o det kan gå åt helvete fullständigt! En mus sprang över mig en natt....det va helt ok...."den tar vi imorrn" tänkte jag o somnade om. Hade det varit en spindel hade sängen åkt ut  i trädgården o huset hamnat på blocket!

 

Musen ifråga.

Tbx till näsplåstret....man ser lite miffo ut med det på men det gör inget, för jag vaknar inte längre snustorr i käften, alternativt att Balder tvättar mitt gumsegel. Det har hänt....nasty....man vill INTEvakna med hundtunga i svalget!! Tro mig!

Jävla dyra plåster förvisso....men det e värt slantarna. Största minuset är att själva plåsterlimmet måste va kontaktlim av nåt slag, man blir lätt gråtfärdig när man ska dra av det på morgonen. Babyolja efter användandet är inte helt fel!

 

Tadaaaa!

  

Har börjat planera lite byte av möbler i det Devilska hemmet. Har två ikeamöbler, nu ryker dom (+ lite andra grejer). Ikea i all ära. Men jag gillar fan inte deras möbler. Så när det börjat bli varmare så åker delar av hemmet till Systern i Dungen.

Hittade ett finfint bord på sopstationen för en spottstyver. Det ska målas om till sommaren dock.



Le Chevy är snart fit for fight, delarna ligger nu i garaget o inväntar påsättning (*fniss*). Lite extra cash som tillkommit innebär att Fröken ToothPickis troligen kommer slipas ner o (äntligen) få ny färg. Kommer högst troligt bli mattsvart....lutar åt det...blir dock inga flames. Men däremot kommer det nog bli lite text längs sidorna, ev. inköp av nya säten. Alternativt så sys det överdrag till nuvarande...i leopardmönstrat...of course!

Eller....så blir hon lagad o såld o jag köper en större pickis istället. Min vän Dr Dalmas - min ChevaGuru - har konstaterat att en V8 drar lika mycket eller mindre än min V6 så då kan jag lika gärna köpa mig ett muskedunder till bil. Jag säger alltid emot honom men det e mest för att jag måste, så vi får hoppas han inte läser min blogg.

  


Nu ska det dammas o fejjas på Devils Hill.


Så...until next time....sleep tight!


~over&out~

 

Av devilshill - 6 februari 2013 19:44

Snö är vackert....det gör världen så tyst, ren, harmonisk. Men den får inte stanna för länge....den blir smutsig, nertrampad, hal, sliskig, blöt o otäck efter ett tag. Jag är trött på att skrapa bilrutor, jag e trött på att fara på röven när jag e ute med mitt hjärta, jag e trött på att ha en konstant snuskgris till bil. Ingenting är rent längre. Det e bara slask o blött o kallt. Jag vill ha kjol o klackar, gå barfota i gräset, bada i sjön, springa skrikande ut i vågorna i havet precis som när jag va liten (34 år senare står papi fortfarande på stranden o vrålar att man e för långt ut...när vattnet når midjan).

 

StoraSystern (Anna i Dungen) o jag när det begav sig.


 

Riktigt så här ser det inte ut på Devils Hill just nu....men jag bara vägrar lägga upp slaskbilder.


Då jag lider av en dödlig allergi vad gäller stilrena, moderna o i min värld fullkomligt opersonliga, tråkiga, avskalade hem så gjorde jag om mina förbannat tråkiga köksskåp. Pinups o med folie över....tada....till en billig peng har jag genast mycket trevligare o glada köksskåp.

Överskåp.

   

Underskåp.

Insidan på Devils Hill är tipptopp renoverad nu. Utsidan är nymålad (i somras). Tack papi för all hjälp! I år kommer verandan slås ut o byggas om. Ska bli SÅ härligt. Verandan kommer gå i hillbilly/redneckstuk....of course. När den är färdig blir det mys med finaste av fina vänner. En av de finaste kommer dessvärre inte kunna närvara då han kommer sitta inlåst. Mitt hjärta värker!

  

Det kommer även finnas blommor....i överflöd förhoppningsvis. Fler rosor, clematis av olika slag, kaprifol, luktärter, penseér, lupiner....massor av blomster!

 

 

 


   

Längtar så det gör ont i själen!

Men, men....som det ser ut så får jag väl försöka gotta mig med mina "inne"växter tills jsg äntligen får nyttja min trädgård igen.

   


Men dagen är på ingång.....dagen då jag huttar foppatofflorna o kryper upp i hammocken....njuter av solens strålar o häller i mig ett glas vin. 


   


Until then....hang on.....its coming.


 

Soon....in a garden near you...

  


~over&out~ 

Ovido - Quiz & Flashcards