Maple´s Manor

Alla inlägg under oktober 2012

Av devilshill - 10 oktober 2012 10:40

Trollet har varit på vift i hufvudstada. Lämnade barnen i föräldrars vård o tog tåget upp. (FYFAN FÖR KOLLEKTIVTRAFIK). I wish att Le Chevy drog mindre ibland. Men, men....jag kan stå ut med tåg uppåt bara jag slipper köra en kärringbil alá saab eller nåt annat skräp. Nästa bil blir en Chevrolet Silveradio V8!   


Frugan plockade upp mig på centralen o vi lallade "hem" till Sollentuna. Även frugan hade lämnat bort sina barn så vi intog våra platser på balkongen o drack mojitos o rökte vattenpipa.


   


Det satt som en krocketklubba över skenbenet. Alldeles perfekt med andra ord!


Vi gick till Kellys o insåg att kroglivet inte riktigt va vår grej längre. Shit....tror fan vi börjar bli gamla. Vi satt o smuttade på varsin cider o pratade som normala individer o tyckte dessutom att musiknivån var aningen för hög....sen åkte vi hem runt ettsnåret. Skulle INTE ha inträffat för ett gäng år sedan. Gud vad jag föredrar privata barhäng....genast mycket lugnare o trevligare o oftast slipper man idioter då oxå.


Lördagen vandrade vi runt i stada med en vän o käkade på restaurang.

Vi slapp tunnelbanan! GÖTT!

På kvällen gick vi en guidad tur i gamla stan, lite spöken, lite historia o mycket skratt.


 


Vuxenpoängen hopar sig o jag e inte färdig än...


Söndagen softade vi o vandrade iväg o kikade på Regalskeppet Vasa. Fint va det, men tom jag kunde se att det va alltför för smalt för att kunna segla någonstans.


 


Måndagmorgon var det dax för mig att åka tillbaka till Fäderneslandet...dvs Skåne. Skåne in my heart forever!

Hur roligt jag än må ha varje gång jag är i stockholm så är det bara pga sällskapet. Storstan är INTE min grej. Min åker på landet is tha shit för en sliten själ!

På vägen hem åkte jag förbi mitt fd hem....känns fortfarande lite som "hemma" när man åker förbi....men jag skulle inte vilja bo där igen för allt smör i Småland!


 

Flempan!


Nu är jag åter på Skånsk mark. Men det bär nog uppåt igen en helg inom kort känns det som. Finns ingen i hela världen som e som min Fruga! Bästa som finns!!!


~over&out~



Ovido - Quiz & Flashcards