Maple´s Manor

Alla inlägg under juli 2012

Av devilshill - 20 juli 2012 14:57

Hola!

  


Så...lite "catching up to do".

Well here we go. Efter en liten...incident på E6.an så är jag nu åter i "bloggmode".

Den lilla resan kostade mig nära 10 000sek....något jag INTE har råd med egentligen, men nu rullar bilen igen tack o lov....efter en runda till bildoktorn. Dock ska bilprovningen ha en FET jävla känga rakt upp i mumindalen. Le Chevy va nämligen inne i mars för sin årliga koll....men man "missade" att påpeka slitaget som kunde kostat mig livet om jag haft otur. Nu hade jag "tur" o fick punktering istället....o när man lämnar in bilen hos folk som faktiskt KAN sina saker...till skillnad från bilprovningen uppenbarligen så får man reda på att där e slitage på nedre spindelleder samt styrstång som borde upptäckts vid kollen i mars....speciellt med tanke på att jag kör min bil ordentligt samt ínte örlar rundor i terräng eller bränner däck för skojs skull - slitaget kan inte ha uppkommit efter bilprovningskollen.

Tips:

Ska ni besiktiga er bil....gör det INTE hos bilprovningen ute i Fosie!

Det va sista gången för min del. Valdemarsro nästa.


Fint med punka.....goa grejer.....mmmm....bärgning e billigt.....not!!

O alla idioter som brände förbi i 130 med en halvmeters marginal samt tutade. Ta er i brasan....såg det ut som fikapaus eller? Hade bilajäveln så långt ner i diket det gick. Men visst för all del....tuta ni....fittluder!

 


Well, Le Chevy är som sagt fit for fight igen. O likaså e jag, dock överväger jag att skaffa mig en Volvo 945 kombi istället. Kan ha hundbur där bak till BalderBoy.

Fick lite ågren i efterhand, hade bilen lyft mer o voltat så hade väl hundfan avlidit eftersom han satt lös. Sitter han i en bur i bakluckan på en kombi är han mer skyddad o dessvärre får inte det plats bakom sätet på pickisen, o just nu har jag inte råd med två fordon.

  

Men en volvo e billigare att framföra vilket resulterar i sparade pengar så jag kan köpa den därade Chevrolet Silveradon med V8 jag gått o suktat efter.....eller den där El Caminon -74 som jag fullkomligt dregglat över. 400HK o Nos ... *FLÅS* ...

 

(Bild lånad från elcaminoclub.com)


Uppdatering på Balderboy...mitt hjärtas fägring o mina nervers plågoande...

En gång i tiden var han så liten, så liten...  

Sen växte han upp o blev min rara lilla badnymf...  

Som gärna våldsamt hoppar på en i soffan o ska tvångspussas...  

Men ibland finpussas han...  

O så här vaknar man varje morgon....med en liten gris som sitter o muttrar i soffan o stirrar upp en ur bingen. Mitt hjärtas fröjd!

 


Well...nu ska det här trollet diska o ha sig....roligt värre....men det ska göras det med.


 

Devils Hills husspöke o jag säger...

~over&out~   

Ovido - Quiz & Flashcards