Maple´s Manor

Alla inlägg under december 2015

Av devilshill - 20 december 2015 21:11

Önskade mig en sån där härligt vit jul. En sån som knastrar under skorna när man är ute, som gör att man andas moln. En sån som kommer med krispiga morgnar o tysta nätter där stjärnorna gnistrar som diamanter. Där månen är som en vän på promenaderna.

Fick 2 dagar med snö....men inte fan infaller dom när som är som mest önskade....dvs NU!!

   

      

Vi håller tummarna. VILL verkligen se detta utanför kåken på julaftonsmorgon!

      


Lilla Fröken Gullviva kommer o går i vedbon. Hon verkar trivas med torrfoder, vatten o en mangelkorg full med halm o spån. 

Ronja trivdes inte lika mycket. Vi åkte på en liten tripp till veterinären för "seniorkoll" o blodprov. Hon va riktigt duktig min lilla skrutta. Även om blickarna hade kunnat vara vänligare.

Blev som en mallig mamma när veterinären sa att hon var en ovanligt fin katt för sina 15 år. 

Vore inte fel om hon gick upp ett eller ett halvt kilo dock, så nu ska hon gödas.

  

 

Blått plåster o så massvis med gotte när vi kom hem, o lite fler pussar än vad hon ville ha...även Balder gav henne en. Inte uppskattat alls!


 

Denne sötnosen fick jag in i morgonrocken när jag va ute hos hönsen o donade. Så jävla söt1


 

   

 



Pysslat med hyacinter o pepparkaksformar har jag hunnit mellan baken o julgodisdonande.

Känner mig nästan som en husmor.

  

   

Granen är på plats jämte brasan o lussekatten är i magen.

Det börjar minsann osa jul här.

Så till er alla från oss alla

EN RIKTIGT GOD JUL!

      


~over&out~ 







Ovido - Quiz & Flashcards