Maple´s Manor

Alla inlägg under december 2012

Av devilshill - 30 december 2012 23:19

Från oss alla här på Devils Hill!

 

Då va julen förbi, typ...julafton som skulle firats hos syster med familia blev akut inställd. förkyld moder, löpande tanthund o kåt (kastrerad?) unghund lät inte som en bra sammansättning. Så det blev en snabb ihopkastad julafton på Devils Hill. Vilket resulterade i en alldeles utmärkt julafton. Bild på granen kommer senare. Om inte El Dogo Bastardo hinner ta kål på den. Man vet aldrig med det yrvädret.

Det var första julen för El Dogo tillsammans med Klanen. Han tog inte sönder något, däremot la han upp sig för öppen ridå o tvättade sin högst privata rosa kroppsdel....hade kunnat slippa den synen om jag ska va ärlig.

Förutom hans tvätt så blev det Kalle Anka, Svensson, Svensson o andra gamla godingar som hör julen till. Käk, glögg, kaffe, gottis, hundpussar (före tvätten) o allmän julstämmning.


Balder för ungefär ett år sedan, det va då det...

 

Nu...

 

  


Fick en massa trevliga julklappar bla en kaffekopp designad av Ernst med efternamnet jag inte kan stava till. Men ni vet alla vem jag menar. BarfotaErnst!

Ännu ett lik har fått ett hem här...förra året var det en getfäll i år var det en brun fårfäll som värmer rumpan på mig när jag placerat mig i soffan. Det ska va ruggigt att bo i stuga har jag hört...stämmer inte. Isolering o bra värmepump is tha shit!

Mitt vackra barn för snart ett år sedan. Sicken liten rackare han va. Nu e han en stoooooor rackare.


 

Jag älskar Devils Hill. Fridfullt. Stadsbo kommer jag aldrig bli!

Men det kommer nog bli ett nytt Devils Hill när ekonomin tillåter. Tyvärr är detta tillräckligt nära staden med allt vad som tillhör just staden. 

Veckans tema: RAKETER...inte för att Ronja eller Balder är överdrivet rädda. Men jag STÖR mig på folk som smäller i tid o otid. (Pengarna ni lägger ut för att smälla kan ni ta o skicka till nån form av välgörenhet istället.) 

Det skadar både djur, människor o miljö...samt så ser det förskräckligt ut med all jävla skit som ligger överallt när smällandet är över. 

Låt kommunerna dra av ett litet eländessmällande vid midnatt o förbjud raketer för övrigt!

...kommer från bruttan som gillar o smälla med vapen...jaja....jag gör det inte i stan o jag siktar inte på levande ting iaf...

Nä....jag är inte MP.are. Jag kör för fassen Cheva. Men endå...förstår inte nöjjet med raketer!


 

Sommarbild på Le Chevy bara därför!


Imorrn är det nyårsafton. Då jag inte är typen som super skallen i bitar längre så kommer det bli myskväll med Balder o Ronja. Ska även kolla till grannarna då o då så dom håller sig i skinnet.

  


Sen e det ett nytt år på ingång. Vad planeras? Le Chevy kommer nog få en kompis att dela garage med. En modell mindre men med baksäte om man behöver ta med folk på färden. Har kikat lite på en gammal audi...allt annat än min typ av bil, men det ska bara va en billig extrabil.

OBS!

NEJ...detta innebär inte att jag e nån form av gratistaxi åt bekanta, o det e alltid bekanta inte vänner som tror att mitt stora nöjje här i livet är att forsla folk fram o tbx. Vissa verkar nämligen tro att bilar går på regnvatten o e gratis att äga. News for you....bensin kostar pengar...o det e inte det enda man betalar för när man äger en bil. Man kanske skulle ta o skaffa F-skattesedel o starta bud/skjutsfirma o ägna fritiden åt?

Vissa kör jag mer än gärna förvisso...men ni vet vilka ni är!


 

Min plats i livet...bakom ratten!

  


Nåväl...vad har mer hänt på sistone.

Vi spelade julklappsspelet nere på klubben. För en gångs skull vann jag en klapp, o inte vilken klapp som helst. Ett jättefint skifferfat o 3 blockljus att ställa på det. Tack för det! Blev jätteglad, perfekta klappen till mysmoi.


 

Min andra plats i livet...bakom bardisken.


Så nu tycker jag gott vintern kan va över, har sett början till krokusar i päronens rabatt, hoppet tändes i mitt bröst o nu kan det ta o bli lite varmare sakta men säkert så vi får en tidig vår o en lååååång sommar. Ja tack!

Fler än jag som längtar efter att få se såna här på marken?


  

    

Sommar, sommar, sommar...


Med detta säger jag...


~over&out~










Ovido - Quiz & Flashcards