Maple´s Manor

Alla inlägg under september 2012

Av devilshill - 8 september 2012 10:26

Jag tror minsann att hösten har kommit för att stanna. Nu gillar jag visserligen hösten. Älskar att gå runt i skogen med världens bästa Jimpa o Balder o leka kameraleken. Alla vackra färger o doften av löv o svamp. Mmmmm....me like.

Sen kommer vintern.....den kan väl....typ....eeehh....va trevlig. Älskar verkligen Sverige då vi har alla de dära årstiderna. Men det finns baksidor med den där vackra snön....1. det här med att skotta snö....inte min grej 2. man måste gräva sig fram till bilen, för att sedan inse att fanskapet sitter fast, alt. står parkerad på glasis vilket resulterar i att man varken kommer fram eller tbx o antagligen har man bråttom till jobb eller liknande vid tillfället. 3. SLASK - det här är det värsta som finns. Man borde ha rätt att gå i ide under tiden slasket råder. Jag AVSKYR det!!

Mitt tips till vädergudarna....låt snön endast falla på gräsmattor o annan typ av terräng där vi dödliga inte halkar omkring samt låt det snöa i MASSOR under julafton, det e helt ok. O kan ni undvika att ha med slask i bilden helt o hållet ska jag bygga er ett altare. Samt vintern får råda mellan 1 dec - 1 feb. Sen kan det börja bli lite pissljummet så vi kan ha en härlig vår redan i april. Deal?   

 

Väldigt vackert....men ganska drygt!


El Dogo Bastardo har fått Fixodida i sin mat under hela sommaren för att slippa fästingar o andra parasiter. Måste säga att det va värt varenda krona (för det e inte billigt). Han har under denna sommaren haft endast 1 fästing. Medlet tog slut för nån månad sen o jag köpte aldrig nåt nytt för jag tänkte att hösten snart va här. Det va dumt...i förrgår hittade jag en LOPPA....äckligt. Så det va raka vägen in i duschen o tvaga det lilla äcklet med lavendelshampo. Han luktar jättegott efteråt. Sen vart det till o köra ner till zoobutiken o inhandla loppspray. Hitta en spray som är ekologisk o utan gifter. Precis som fixodida innehåller den endast naturliga ämnen. Tanken på att gnugga in mina husdjur i gift känns bara jättefel!

Så just nu pågår en sanering av hemmet för jag har klåda över hela mig bara jag tänker på äckelkrypen. Fyfan vad äckligt. Men det e väl inte konstigt han får sånt. Han har det ganska bra den där jycken. Springa i skogen o han ÄLSKAR att springa rakt ut på åkern när den är uppväxt, han hoppar som en gasell för o kunna se vart han är. Skitsött, helt plötsligt dyker det upp en Balder här o var.

Nytvättad....han älskar o bada....men inte när det ingår shampoo.

 

Den här typen av bad är genast myket mer uppskattat.


   Hemma på åkern har vi haft besök av storken (den trevliga typen av besök....dvs den som INTE resulterat i en snorunge).

 

Det e inte ofta man sett såna "live".


Annars har det inte hänt särskilt mycket. Ska väl ta mig i kragen o traska ut i trädgården o fixa med lite höstförberedelser. Känns lite sorgligt på sätt o vis. Inge mer sitta under partytältet  mysa med kaffekoppen o njuta av solens värme o lyssna på pipgrisen (grannens papegoja, den låter som en pipgris). Nä, det får bli lite onepiece i solstolen o en god bok så länge vädret tillåter det. Ta till vara på de sista varma dagarna gott folk. Vi har en lång kall vinter framför oss!

     

Avslutar med lite sköna sensommarbilder.


~over&out~


Ovido - Quiz & Flashcards