Maple´s Manor

Alla inlägg under november 2013

Av devilshill - 30 november 2013 18:07

Denna Jul kommer att bli sentimental tror jag.

Det är nu dags att lämna Devils Hill....med blandade känslor packar jag ner hemmet. Min lilla stuga har trots allt varit mitt hem i 4 år. Jag älskar mitt hem...man bör göra det...det är inte alla som har tak över huvudet. Vissa måste trängas i otäcka uppsamlingslokaler där folk bor som sardiner på o under varandra. Ja jag talar om flerfamiljshus....jag hade hellre bott i ett tält. Men det e jag det....enstöring o folkilsk som jag e.

Har bott i malmö....man blir skadad då!

Nej....skog, mark, hav o den Skånska slätten är vad mitt hjärta suktar efter. O nu verkar det bli av....bara lite fix o trix med kontraktsskrivning i nästa vecka o sen bär det av.

Planerna va att kåken skulle heta Devils Hill II...men det känns inte rätt. Det finns bara ett Devils Hill o det e där jag i skrivande stund sitter o knapprar på tangenterna. Bloggen kommer få behålla sitt namn även om skrivandet kommer pågå någon annanstans.

"The Witches Cauldron" kommer va ett bra ställe att skriva på...kanske jag skriver klart den där boken jag började skriva för ett par år sedan.

 

~over&out~

Av devilshill - 2 november 2013 13:34

Jag ber om ursäkt över min långa tystnad. Det har vart mycket nu.


Nåväl.....what´s up o allt sånt? Jo, saker o ting har förändrats. Vi tar de sorgliga nyheterna först:

LeChevy har lämnat stallet o flyttat till ett par alldeles SUPERtrevliga människor på Öland,

(om ni mot förmodan läser I LIKE YOU!)

 

Här e sista bilden på snäckeläckan. Det blev lite mycket med tre bilar på en person kanske...så nu e det bara Gurkan o HenkeBilen (aka Bulten II) kvar....ja o Janne o Skruttis men dom e tvåhjuliga så dom räknas inte.

  

Tjänsten på nya jobbet e numera en fast tjänst, vilket innebär att det e dax för den här familjen att lämna Devils Hill (med sorg i hjärtat). Devils Hill II e dock funnit o bud lagt, nu ska vi bara vänta, hoppas o hålla tummarna. Nuvarande Devils Hill är lite för litet för den växande familjen...en cheva SKA införskaffas till det väntande garaget....så e det bara.

 


Vad har mer hänt? Jo Bastardon har tratt....han blev kastrerad förra veckan. Duktiga killen har fixat tratt o allt galant.

Ronja finner tratten extremt rolig att lappa till när han går förbi, vilket resulterar i att Bastardon blir skiträdd....ja du käre tid dessa barn, dessa barn!


 

 

  

Lite höstbilder!

    

 

~over&out~

Ovido - Quiz & Flashcards