Maple´s Manor

Direktlänk till inlägg 4 mars 2014

Släpp fångarna loss det e vår!

Av devilshill - 4 mars 2014 10:01

    ÄNTLIGEN!!!

Fåglar som kvittrar, blommor som blommar o ekorrar som försöker ta sig in på min vind. Precis som det ska va. Renoveringen av Devils Hill II fortföljer så sakteliga.

Man blir matt av all skit som sparats under årens lopp. Men, men. Det blir nock bra när det är tömt. Mannen som levde o dog här var tydligen samlare av rang. Vilket man kunnat förstå när man försökt (o jag menar FÖRSÖKT) ta sig genom högar av grejer i källare o förråd. Hittade en växellåda under den del av huset som har krypgrund....det e minsann inte var dag man finner en sån....

     

Översta bilden...en hel (fast trasig) toalettinredning med speglar o hela köret ligger bakom förrådet. Syns inte - finns inte verkar ha varit en genomgående trend här i kåken. Men nu ska det väck!

Mitt vackra körsbärsträd överlevde dessvärre inte höststormen 2013 o la sig. Skönt att det finns en stam kvar, tipset är dock att inte befinna sig precis under det en stormig dag. Stammen som ligger ska ansas men få ligga kvar o bli starten på mitt blivande woodland som ska anläggas.

Därefter ser vi mitt förråd (boningshus från sent 1700-tal fram tills 1900taldet då "storkåken" byggdes). Förrådet ska rensas, hönshus ska byggas i brygghusdelen o ev. sovloft kommer inrättas på våning två för ev. övernattningsgäster.

Bild ovan:

Sovrummet vid inflyttning. Pga av en sk målare är väggarna blåsiga o ojämna. Inget underarbete överhuvudtaget, att nyttja lim när man sätter upp väv det föll inte den sk målaren in för det aset har bara satt lim i kanterna på väven vilket innebär att skiten släpper. Har turen att papi e målarmästare, han lyckades rädda eländet.

Hade jag vetat vad firman som varit här hette så hade jag skrivit ut namnet. För det kan va det sämsta jag sett!

Förra ägaren har dessutom betalt asmycket för måleri/tapetseringen i huset. O det ser för jävlig ut!

   

Bild ovan:

Här har väggar o snickerier fått första lagret färg.


Bild ovan:

Golvet har betsats o lackats. Ville få till ett likadant golv som jag har i sommarstugan (Devils Hill I) o det lyckades vi med.  

 

 

Bild ovan:

Garderoben fick ett lager överbliven vit färg, så har jag bättre koll om det skulle ha kommit in nåt spindeläcklo.

 

Bild ovan:

Första natten i gemaket. (rummet heter gemaket).

Blev lite dåligt med sömn. Misstänker att föregående ägare av huset ibland traskar runt o kollar sig omkring. Det e helt ok, men inte när jag ska försöka sova. I det här huset öppnar man fler dörrar än man stänger om vi säger så...

 

Bild ovan:

Bästa rummet i huset e mitt sovrum. Känns väldigt hemma, men det beror nog lite på att det påminner om Devils Hill I.

Den vita snedväggen vid sängen ska få en tapet så småningom, den är beställd. Vita spetsgardiner ska upp sen e rummet fit for fight.

   

Bild ovan:

Blivande tapeten till fondväggen i sovrummet.


Sen är det dags för vardagsrum o matsal att få lite kärlek.

 

Bild ovan:

Masalen, här e mer eller mindre färdigt, det ska bara upp tapeter.

 

Bild ovan:

Dålig mobilbild, men den här tapeten kommer pryda vardagsrum samt matsal.


Salongen kommer få vinröda väggar o med Indiana Jones tema.


~over&out~



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av devilshill - 29 december 2018 17:58

Jag veeeeeeet. Här har varit tyst ett par år. Det blir ingen seriös bloggare av mig inte.  Nåväl, ett försenat God Yule!   Vad har hänt under dessa frånvarande år? Det har jag glömt. Det mesta iaf.   Min älskade somnade in i oktober 2016. S...

Av devilshill - 12 juni 2016 14:53

Tillbaka en stund.  (för jag e världens kanske sämsta bloggare).   Jahapp. Nu e det sommar.    Fick stryka Sweden Rock Festivalen eftersom någon (läs chef) la en utbildning SRF.s sista dag. Jag har aldrig varit bitter o surat o gnällt på ho...

Av devilshill - 20 december 2015 21:11

Önskade mig en sån där härligt vit jul. En sån som knastrar under skorna när man är ute, som gör att man andas moln. En sån som kommer med krispiga morgnar o tysta nätter där stjärnorna gnistrar som diamanter. Där månen är som en vän på promenaderna....

Av devilshill - 27 oktober 2015 20:20

Då va oktober här. Hösten har gjort sitt intåg. Vackra färger, krispig luft o man gör sig redo inför vintern. Mysigt! (Ja, jag vet att jag kommer gnälla över kyla o snö sen). Men än e det dagar man kan sitta i trädgården o läsa tillsammans me...

Av devilshill - 26 juni 2015 10:24

Finns det nåt värre än o va förkyld sommartid? Inte sån lite snor o nysningar...nejnej, jag menar den där dunderförkylningen från helvetet då man snorar o frustar o hostar o slemmar o på köpet har feber o huvudvärk. Läggas till ska bristen på sömn......

Skapa flashcards