Maple´s Manor

Alla inlägg under augusti 2014

Av devilshill - 21 augusti 2014 17:05

Älskade, älskade ängel.

Äntligen har du fått den ro du förtjänar.


Vi ses i Nangijala hjärtat mitt!


   



  

Av devilshill - 15 augusti 2014 16:11

Whats new pussycat?

  


Lite stopp i renoverandet fortfarande pga trasiga händer. Men det löser sig sa han som sket i vasken.


Sommaren blev väl inte riktigt som jag tänkt mig, min plan va väl att ha hunnit måla fler rum o  röja mer trädgård. Men, men...det kommer väl.

Mina dåliga tassar hindrar mig iaf inte från att planera.


Bild ovan.

Nuvarande vindsrummet i västerläge ska isoleras, målas, golv ska slipas o betsas därefter ska min soffgrupp alá 1960tal upp här o TADA...sällskapsrum. Finns vindsutrymme ovanför vindsrummet, det ska öppnas upp i nock e tanken så att det blir ett luftigt öppet rum. Man ska försvånas lite när man öppnar dörren.



Bild ovan.

Röda Rummet aka Salongen.

Kontor, sällskaps samt gästrum. Här e mer eller mindre färdigt, endast lite småfix.

 


Bild ovan.

Ronjas rum, blivande toalett/walk in closet. Fd köket på ovanvåningen. Ett litet men ack så rart rum. Här har jag massor kvar. Det ska skrubbas, målas o nytt golv ska in, vattenrör ska dras till vasken, o sen ska det sparas ihop till en förbränningstoalett eftersom vattenklosetter e så satans ohygieniska o vidriga.

   

Bild ovan:

Mitt extremt tråkiga vita kök har fått en ljuv blå nyans (skulle bli grönt enligt färgburken - tack o lov älskar jag den blåa nyansen).


What else?

Fick ett litet avbrott i tristessen "sitta o glo" när mina fina vänner tog med mig till Roskilde. 

Riktigt trevligt (as always).



Linkan on the road again...(eller ja....bridge).

 


Skogsbrand även i Danmark?

 

 


Det vackraste ekipaget!

   

Ett mycket uppskattat avbrott i min väntan på op.



Underbara vackra Skåne!


Hemmavid!

 

Skulle ALDRIG byta det här mot stadens betong!

 


Däremot så skulle jag kunna tänka mig att åtgärda garaget....det va nog ett tag sen där va en bil därinne... 

  

   


Mina   .an

  


~over&out~





Ovido - Quiz & Flashcards