Maple´s Manor

Alla inlägg under april 2012

Av devilshill - 16 april 2012 13:05

Hola mi amigos!

 


Firar inte påsk, men jag käkade påskmiddag hos systern iaf. Mami, papi, syster med gubbe samt bonusbarn o en helsikes massa djur. Balla Balder åkte på lite upptuktning av Gammeltant Nuggi, hon fick tag i sidofläsket o lyfte honom, sen smällde hon ner honom i golvet...där låg han o tittade med ett förskrämt öga på mig. Men nu e det ju då så att han behövde sättas på plats. Han var ganska lugn resten av kvällen o försökte inte driva henne till vansinne som han brukar.

Gammeltant Nuggi  

 

En suddig o upptuktad Balder.  


~over&out~     

Av devilshill - 16 april 2012 11:48

Äventyren avlöser varandra.

 

Denna gång var vi vid Vombsjön, Balder badade glatt....jag vadade ut en bit men trodde fötterna skulle sprängas av kylan.

   


 Min skogsmullehomie Mr B o jag har återigen vart ute på geocashing åtföljda av Balla Balder som tuffar till sig mer o mer för varje gång. Han skuttar i sjöar o springer som en galning över stock o sten i skogen. Skönt o se den lilla grisen springa fritt. Kommer han på inkallning? N.J.A....men han e så pass mammig att han har koll på mig hela tiden o sticker inte för långt. (...än så länge...)

Dock hittade vi oroväckande mycket spår efter vildsvin. Dessutom verkade det va nån form av vildsvinsjakt där. Såg en massa jägarliknande individer med jakthundar. Ajja...vi överlevde, men nästa gång vi ränner i skogen kanske vi ska ta o kolla upp om det finns folk som springer runt med laddade vapen.

 

 

Pinnar is the shit!


 

Ju större pinnen är desto roligare.


 

Min älskling simmade för första gången. Ja jäklar vad han paddlade runt.


 

Gräva e oxå skoj.


      

Jag har VÄRLDENS sötaste unge!

 


~over&out~ 



Av devilshill - 6 april 2012 10:56

En ganska kall o blåsig april förmiddag lastade jag o Lollo in våra barn i pickisen o drog till stranden. Lollos grabb är ganska enorm. Men med lite våld vilja o vaselin så fick vi in hela högen. Tror nämligen det inte vore så...hmmm....lämpligt att hutta upp dom på flaket....dessutom hade dom säkert ramlat av nånstans på vägen. Verkar jobbigt!


Nåväl, väl på stranden så släppte vi våra yrväder (hundrastplats så alla ni böliga "tänk på hundrädda" - ät bajs, dom har inget på en hundrastplats att göra). Balder är en lite försiktig gosse ibland. Idag var en sån dag. Han jagade Tage (Lollos raring) men han vände sig om för jämnan för att kolla var mami (jag) höll hus. Lite rart. Mitt mammahjärt dubbelskuttar. Han lekte med alla möjliga hundar efter ett tag o det va härligt att se honom springa fritt. Han plumsade lite i vattnet oxå. Tror dock han är lite av en badkruka.

Där va nån björnblandning som fattade tycke för min lille grabb. Detta uppskattades sådär, tror detta vidunder till hund va aningen för stor för att Balder skulle känna sig helt trygg så han satt på mina fötter o kramade mitt ben lite då o då. Sött!  


Balla Balder chillar.   

Woho jaga Tage   

Hej vad det går!   

      

Det var en slagen hjälte jag hade med mig hem. Han slocknade på sin fäll o snarkade värre än en timmerhuggare från norraste norrland.

   


Imorse vaknade jag av att "nån" låg tätt, tätt intill under täcket o plirade på mig med sina snälla bruna ögon. Tänk att nåt så sött kan va så jädra envis. Det e nog tur han är söt vid närmre eftertanke.  


For now...

~over&out~

   

Av devilshill - 3 april 2012 11:07

Yes jag vet. Har varit RIKTIGT kass på att blogga på sistone. Fy skäms!

   

Men det har ju vart så härligt vårväder. Inte kan man väl sitta vid datorn o sega då. Icke, om inget annat så tillåter inte Balla Balder den sortens beteende. Herrn gillar att springa ner till sjön o springa lös på fältet där. Han tryckte i sig ett gåsägg för ett tag sen.  


Vad har hänt på senaste, tja...Balder har snart inga mjölktänder kvar, könsmogen börjar han nog oxå bli. Det e regelrätta våldtäktsförsök här varje kväll när man ska gå o lägga sig. Tycker han borde fatta snart att han inte har nåt för sitt trams. Kom inte o försök dominera mig för då blir det korgen.

 Han har skaffat flickvän oxå. Så JÄKLA sött. Han träffade grannens staffeflicka Missy. Han växte 3dm o spatserade runt som en ungtupp med glad svansföring o pigga ögon. Damen va dock inte alls lika förtjust i honom. Nu kan man inte gå förbi grinden där han träffade henne utan att han ska försöka klättra över o kolla vart hon e. Sött som socker!

 


Kollade på BigBrother igår....du...käre...tid!!!!

Jag har aldrig sett mig själv som pryd....men det va då ett jävla knullande därinne!! Alltså jag e fullt medveten om att jag kommer låta som tant Hulda 93 nu....men...har dom inga föräldrar??? Vill man att ens tillverkare ska se en i diversa bocka o bända poser med en snopp upptryckt? Nja...njä....jag vill gärna hålla föräldrar, släktingar, husdjur mfl utanför det dära!

O den där Jennifer (?) spelar hon psyksjuk dramaqueen eller e hon sådär på riktigt? Jag e helt med på att man blir lite knepig av att va inlåst med ett gäng udda typer utan möjlighet att veta vad som händer utanför. Men shit vad pinsam den donnan är. Skulle kunna tänka mig att klämma henne på tuttarna, but thats it. (Nej, jag är inte lesbisk, men jag gillar verkligen tuttar). Tyckte det vart jävligt surt att Jimmy fick åka. Fan inte rättvist. Gillar Amandus oxå. Men man borde kunnat rösta ut nån av de nya samtidigt. Har inte riktigt hajjat vad dom tillför. Jajo...drama skrik, skrän o pinsamt beteende från Jennifer (eller vad hon nu heter). Men seriöst....dom får stanna - Jimmy åker? Big Brother, gör om gör rätt!

  


~over&out~


Ovido - Quiz & Flashcards