Maple´s Manor

Direktlänk till inlägg 29 december 2018

Goderafton både herre & fru...

Av devilshill - 29 december 2018 17:58

Jag veeeeeeet. Här har varit tyst ett par år. Det blir ingen seriös bloggare av mig inte. 

Nåväl, ett försenat God Yule!


Vad har hänt under dessa frånvarande år? Det har jag glömt. Det mesta iaf.


Min älskade somnade in i oktober 2016. Saknaden är enorm.

Hon fattas mig.   

 

Nu tramptassar hon runt med Tess & Freja, där...på andra sidan regnbågsbron.


Tills vi möts igen.

  


Vad har Balder pysslat med på sistone...jo han är sådär rar som bara han kan vara. Han fick 8 nya syskon i form av undulater. Dessvärre åt han upp Hildegard så nu bor de resterande 7 hos en familj som inte har kannibalhund.

Jag var mycket missnöjd, dessutom skedde mordet den 1 april så ingen jävel trodde på mig när jag beklagade mig över min eländiga hundunge.


(Han är förlåten nu btw).


 


Kåken har fått lite nya fönster, ett nytt tak & husspökena har lugnat ner sig.
Hönsflocken har uttökats & består numera av - originalflocken -

GlennJimmy, Tweety, Bella, Ägget, Signe, Tussen samt Signes egna ungar Tekla & Ivan(a).

Nyinflyttade är Allan i Dalen, Patricia, Elin, Pernilla, Cersei, Fröken Fritz & Fröken Rietz.

Sen kom minken & avlivade syrrans alla hönsbarn förutom Tuja Långskånk så hon bor oxå här. Det kommer bli mycket ägg av detta...  


 

Yulen kom i år oxå.
Firades hemma hos systern med bihang. Tvåbenta, fyrbenta...troligen ett gäng åttbenta oxå.

     

 


God Yule & Gott Nytt År!

För det lär troligen dröja innan nästa inlägg...

    



*over&out*



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av devilshill - 12 juni 2016 14:53

Tillbaka en stund.  (för jag e världens kanske sämsta bloggare).   Jahapp. Nu e det sommar.    Fick stryka Sweden Rock Festivalen eftersom någon (läs chef) la en utbildning SRF.s sista dag. Jag har aldrig varit bitter o surat o gnällt på ho...

Av devilshill - 20 december 2015 21:11

Önskade mig en sån där härligt vit jul. En sån som knastrar under skorna när man är ute, som gör att man andas moln. En sån som kommer med krispiga morgnar o tysta nätter där stjärnorna gnistrar som diamanter. Där månen är som en vän på promenaderna....

Av devilshill - 27 oktober 2015 20:20

Då va oktober här. Hösten har gjort sitt intåg. Vackra färger, krispig luft o man gör sig redo inför vintern. Mysigt! (Ja, jag vet att jag kommer gnälla över kyla o snö sen). Men än e det dagar man kan sitta i trädgården o läsa tillsammans me...

Av devilshill - 26 juni 2015 10:24

Finns det nåt värre än o va förkyld sommartid? Inte sån lite snor o nysningar...nejnej, jag menar den där dunderförkylningen från helvetet då man snorar o frustar o hostar o slemmar o på köpet har feber o huvudvärk. Läggas till ska bristen på sömn......

Av devilshill - 4 juni 2015 10:55

Sommaren har äntligen kommit. Slappa dagar i trädgården. Fåglars kvitter, blommor som doftar, ekorrar som tjattrar uppe i träden o en o annan häst som frustar när den i sakta mak klapprar förbi. Life.....is GOOD!   Vad händer i kåken nu fö...

Skapa flashcards