Maple´s Manor

Direktlänk till inlägg 18 juni 2014

Once again....

Av devilshill - 18 juni 2014 23:04

...så har jag insett att jag aldrig kommer bli en "äkta" bloggare.

  

Nåväl...vad har hänt sen sist. Kåken blir så sakteliga mer o mer likt det Devils Hill II som jag sett i min fantasi. Men allt tar sin tid, Ny värme installerad. Det va inte billigt, nej det va det inte men det va värt varenda öre. Huset har äntligen värme i elementen o elräkningen har sänkts rejält! Comfort luft/vatten is tha shit!

Har en målning på väggen i trappen, va ute med El Dogo Bastardo på långrunda o vad sprang vi på om inte huset ifråga. Möllan finns inte längre, men grunden finns kvar, ett lusthus har blivit byggt där. Väldigt rart.

 

Under trappan gömmer sig en dörr som leder till ingenstans, så den fick lite tapet, det kommer antagligen inte synas sen förvisso eftersom jag ska göra en garderob under trappan. Man ser det inte på bilden men det finns ett litet skåp under trappan som kallas Potterrummet, ska nog bygga det till ett litet lekrum med korg o klösbrädor till Ronja. Hon älskar krypin.

 

Lilla hallen hade finfina gamla golvet som jag "hittade" när jag drog ut en skabbig matta som låg över, satte sen upp en livlig tapet som passade perfekt i ett så pass litet utrymme. Bakom den vänstra väggen finns en garderob, den garderoben ska slås ut så att hallen blir lite större.

   

Förrådet....ja.....det finns inte mycket att säga....förra ägaren samlade på en del grejer.....typ allt. Samt så bor det spindlar stora som hundvalpar därinne så min far har rensat det mesta.


Woho hittade den på rea 299kr rullen istället. Den pryder nu ena väggen i gemaket.

 

Övre tapeten kommer pryda salongerna o den undre kommer sättas i stora hallen samt trappan upp o hallen på ovanvåningen. Där e rätt murrigt i nuläget o kommer kännas som en frisk fläkt med starka ljusa färger.


I trädgården leker livet, hittills har jag fått besök av grävligar o rävar.


Jättevallmon blommade runt knuten.

 

Sniglar har jag gott om, dessvärre har jag en satans massa mördarsniglar oxå.

 

Här spenderas många långa stunder...."i skuggan av ett körsbärsträd kan drömmar slå in"...

 

Devils Hill II i sommarskrud.

   

Familjeträdet!

  

Fyndade en banjoratt 1950tal tillhörande en gammal Volvo...ibland e man glad över att förra ägaren inte kastat grejer.

 

Ett gäng gamla pendlar ska får bli fönsterprydnader.

 

Mer förrådsfynd.


   

Lagom till att man ska börja riva tak o lägga nytt på hönshuset så går jag o mördar mina händer o kan inte göra ett skit utan att vilja gråta.

Timing.....

Tips från coachen....kan ni undvika karpaltunnel syndrom o sensideinflammation...så do it. Det gör så mycket mer ont än vad man kan tro.


Har även tagit adjö av en kär vän. Du kommer alltid finnas i mitt hjärta Devils Hill I

 

   

  


                                                  
                           ~over&out~    

  

O ett stort grattis på FinJimmys födelsedag.

HurraHurraHurra!

  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av devilshill - 29 december 2018 17:58

Jag veeeeeeet. Här har varit tyst ett par år. Det blir ingen seriös bloggare av mig inte.  Nåväl, ett försenat God Yule!   Vad har hänt under dessa frånvarande år? Det har jag glömt. Det mesta iaf.   Min älskade somnade in i oktober 2016. S...

Av devilshill - 12 juni 2016 14:53

Tillbaka en stund.  (för jag e världens kanske sämsta bloggare).   Jahapp. Nu e det sommar.    Fick stryka Sweden Rock Festivalen eftersom någon (läs chef) la en utbildning SRF.s sista dag. Jag har aldrig varit bitter o surat o gnällt på ho...

Av devilshill - 20 december 2015 21:11

Önskade mig en sån där härligt vit jul. En sån som knastrar under skorna när man är ute, som gör att man andas moln. En sån som kommer med krispiga morgnar o tysta nätter där stjärnorna gnistrar som diamanter. Där månen är som en vän på promenaderna....

Av devilshill - 27 oktober 2015 20:20

Då va oktober här. Hösten har gjort sitt intåg. Vackra färger, krispig luft o man gör sig redo inför vintern. Mysigt! (Ja, jag vet att jag kommer gnälla över kyla o snö sen). Men än e det dagar man kan sitta i trädgården o läsa tillsammans me...

Av devilshill - 26 juni 2015 10:24

Finns det nåt värre än o va förkyld sommartid? Inte sån lite snor o nysningar...nejnej, jag menar den där dunderförkylningen från helvetet då man snorar o frustar o hostar o slemmar o på köpet har feber o huvudvärk. Läggas till ska bristen på sömn......

Ovido - Quiz & Flashcards