Maple´s Manor

Direktlänk till inlägg 17 februari 2015

Det nya året...

Av devilshill - 17 februari 2015 12:14

So far so good får man väl säga.

Vaknade utan baksmälla på nyårsdagen, vilket jag antagligen hade haft om jag fullföljt planen med att fira med Fröken Foliehatt. 

Så jag tänker ta det som att detta året ska bli lite bättre än förra året.

 

Önskar jag er alla!


Förändringens vindar viner ännu runt knutarna på Devils Hill. Det lutar dessutom åt att kåken faktiskt kommer att få nytt namn. Devils Hill är o förblir min älskade lilla stuga som jag sålde.

Bloggen kommer att behålla sitt namn (of course).


Vi har nått februari månad o än hänger lite julpynt kvar. Har inte hjärta att klippa ner granen eftersom den inte barrar än. Så då får man ju va lite kreativ. Fåglarna är nöjda iaf.

 

Det känns som att våren är på ingång, snödroppar o vintergäck frodas i trädgården o jag har börjat höra glatt fågelkvitter, GlennJimmy tror han är Pavarotti o gal som en tok dag ut o dag in, o töserna har börjat lägga ägg dagligen igen.

 

Appropå höns, i år kommer brygghuset bli prio ett för renovering. Det kommer göras om till hönshus, träpanelen på utsidan ska ner o tegelväggen under göras vid, ny utegård ska byggas. När det e klart e det Lyckan som ska få kärlek, Maskiner ska säljas så jag kan tömma därinne, öppnas upp till nock, väggarna blir vitmålade (ja jag vet att jag brukar va anti vitt, men det kommer bli skitfint i gamla torpet....o så syns spindlarna...)

Utedass ska fixas. Naturligtvis med stalldörr så man kan sitta o titta ut över nejden medan man gör det man gör därinne.

 


Källaren har blivit rejält tömd. Tack pappa. Jag e livrädd för o ta i nåt därnere, det e några jävla teenage ninja spiders därnere.

Örk!


Hade även en finfin kväll här tillsammans med finaste Linkanfolket. Vi lyssnade på en samlingsskiva med Dolly Parton....men vi dansade inte för vi hade ont i rövarna.

Blir nog en danmarkstripp med Linkan i år oxå. Det e det jag ser fram emot varje år, sommaren e inte fullbordad utan en tripp med Linkanfolket.

 

  

~over&out~

   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av devilshill - 29 december 2018 17:58

Jag veeeeeeet. Här har varit tyst ett par år. Det blir ingen seriös bloggare av mig inte.  Nåväl, ett försenat God Yule!   Vad har hänt under dessa frånvarande år? Det har jag glömt. Det mesta iaf.   Min älskade somnade in i oktober 2016. S...

Av devilshill - 12 juni 2016 14:53

Tillbaka en stund.  (för jag e världens kanske sämsta bloggare).   Jahapp. Nu e det sommar.    Fick stryka Sweden Rock Festivalen eftersom någon (läs chef) la en utbildning SRF.s sista dag. Jag har aldrig varit bitter o surat o gnällt på ho...

Av devilshill - 20 december 2015 21:11

Önskade mig en sån där härligt vit jul. En sån som knastrar under skorna när man är ute, som gör att man andas moln. En sån som kommer med krispiga morgnar o tysta nätter där stjärnorna gnistrar som diamanter. Där månen är som en vän på promenaderna....

Av devilshill - 27 oktober 2015 20:20

Då va oktober här. Hösten har gjort sitt intåg. Vackra färger, krispig luft o man gör sig redo inför vintern. Mysigt! (Ja, jag vet att jag kommer gnälla över kyla o snö sen). Men än e det dagar man kan sitta i trädgården o läsa tillsammans me...

Av devilshill - 26 juni 2015 10:24

Finns det nåt värre än o va förkyld sommartid? Inte sån lite snor o nysningar...nejnej, jag menar den där dunderförkylningen från helvetet då man snorar o frustar o hostar o slemmar o på köpet har feber o huvudvärk. Läggas till ska bristen på sömn......

Skapa flashcards