Maple´s Manor

Direktlänk till inlägg 30 november 2013

Första Advent...

Av devilshill - 30 november 2013 18:07

Denna Jul kommer att bli sentimental tror jag.

Det är nu dags att lämna Devils Hill....med blandade känslor packar jag ner hemmet. Min lilla stuga har trots allt varit mitt hem i 4 år. Jag älskar mitt hem...man bör göra det...det är inte alla som har tak över huvudet. Vissa måste trängas i otäcka uppsamlingslokaler där folk bor som sardiner på o under varandra. Ja jag talar om flerfamiljshus....jag hade hellre bott i ett tält. Men det e jag det....enstöring o folkilsk som jag e.

Har bott i malmö....man blir skadad då!

Nej....skog, mark, hav o den Skånska slätten är vad mitt hjärta suktar efter. O nu verkar det bli av....bara lite fix o trix med kontraktsskrivning i nästa vecka o sen bär det av.

Planerna va att kåken skulle heta Devils Hill II...men det känns inte rätt. Det finns bara ett Devils Hill o det e där jag i skrivande stund sitter o knapprar på tangenterna. Bloggen kommer få behålla sitt namn även om skrivandet kommer pågå någon annanstans.

"The Witches Cauldron" kommer va ett bra ställe att skriva på...kanske jag skriver klart den där boken jag började skriva för ett par år sedan.

 

~over&out~

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av devilshill - 29 december 2018 17:58

Jag veeeeeeet. Här har varit tyst ett par år. Det blir ingen seriös bloggare av mig inte.  Nåväl, ett försenat God Yule!   Vad har hänt under dessa frånvarande år? Det har jag glömt. Det mesta iaf.   Min älskade somnade in i oktober 2016. S...

Av devilshill - 12 juni 2016 14:53

Tillbaka en stund.  (för jag e världens kanske sämsta bloggare).   Jahapp. Nu e det sommar.    Fick stryka Sweden Rock Festivalen eftersom någon (läs chef) la en utbildning SRF.s sista dag. Jag har aldrig varit bitter o surat o gnällt på ho...

Av devilshill - 20 december 2015 21:11

Önskade mig en sån där härligt vit jul. En sån som knastrar under skorna när man är ute, som gör att man andas moln. En sån som kommer med krispiga morgnar o tysta nätter där stjärnorna gnistrar som diamanter. Där månen är som en vän på promenaderna....

Av devilshill - 27 oktober 2015 20:20

Då va oktober här. Hösten har gjort sitt intåg. Vackra färger, krispig luft o man gör sig redo inför vintern. Mysigt! (Ja, jag vet att jag kommer gnälla över kyla o snö sen). Men än e det dagar man kan sitta i trädgården o läsa tillsammans me...

Av devilshill - 26 juni 2015 10:24

Finns det nåt värre än o va förkyld sommartid? Inte sån lite snor o nysningar...nejnej, jag menar den där dunderförkylningen från helvetet då man snorar o frustar o hostar o slemmar o på köpet har feber o huvudvärk. Läggas till ska bristen på sömn......

Ovido - Quiz & Flashcards