Maple´s Manor

Alla inlägg under november 2012

Av devilshill - 30 november 2012 12:28

Ska erkänna att jag inte är särskilt kristen....lutar mer åt det asatroende hållet. Men jag har en förkärlek för tomtar, ljus, lussekatter o allmän julstämning. För mig handlar det mer om myspys...o traditioner...Im a sucker för traditioner...på minussidan är väl att farmor o farfar inte finns längre för man ska liksom bli sådär liten på julafton o sitta i farmors knä. För det kvittade hur stor man blev...man mös i farmors knä. (Även om man ibland undrade om man ev. klämde ihjäl den lilla damen). Balder ska få en traditionsenlig uppfostran....han ska få se Trolltyg i Tomteskogen en kväll o äta lussekatt i mitt knä.Jag VET att det är mitt fel att min 30kg tunga unge tror han är knähund. Men jag tycker det e mysigt. Så pilutta er!

 

  


Vad har hänt på sistone...ja....igår sprang det en björn på ägorna (enligt papi va det ett vildsvin)....men jag tänker påstå att det va en björn. Den va fan stor som en ponny!

  

Om jag bara kan ta mig till Norrland (allt norr om Eslöv vill säga) så har jag nog införskaffat mig en vinterbil. El Chevy ska få vila i vinter o invänta sina nya delar inlåst i ett torrt fint garage. Så Bulten II ska bara hämtas...här har vi 2 problem....Bulten II är precis som Bulten I en Peugeot....det är inte helt positivt, men det är en fungerande bil till ett ytterst vänligt pris av en ytterst rar Dalmas...Dr Dalmas tom. Problem två - manuell....finns det nåt tråkigare än o köra manuella bilar? Nej! Problem tre.....som av namnet på säljaren att döma så står bilfan i...just det....dalarna.....tåget hittar nog fan upp men hur fan ska jag hitta hem?? Jag kan gå vilse i min egen trädgård...med GPS.....o det största problemet....det börjar bli snö....utöver att jag är allergisk mot skiten så ska jag köra hem en bilfan jag aldrig kört i mitt liv....80mil. Gud så skoj!

  

Har även haft den kreativa västen på. En av stolarna jag fick från Hattens lada fick ny färg samt tyg. Det blev riktigt bra. Två stolar till ska samma väg vandra.

Denna rackarns kyla.....det har inte kommit nån snö...än...har tyvärr inge badkar här på Devils Hill. Om vi inte räknar 90liters byggbaljan jag ibland häller varmt vatten i o sitter vid tv.n med badskum som den redneck jag är.

Jag BEHÖVER varma bad....dagligen. Kommer frysa ihjäl o dö!

 

  

Bastarden o jag ska gå på guldjakt en dag...det bör ligga en tunna med guld nånstans i närheten...eller har någon nyttjat regnbågsbron månne?

   


Nä....kaffe o kakatajm?

 


~over&out~


Ovido - Quiz & Flashcards