Maple´s Manor

Direktlänk till inlägg 26 juni 2015

Sommarförkylning.

Av devilshill - 26 juni 2015 10:24

Finns det nåt värre än o va förkyld sommartid? Inte sån lite snor o nysningar...nejnej, jag menar den där dunderförkylningen från helvetet då man snorar o frustar o hostar o slemmar o på köpet har feber o huvudvärk. Läggas till ska bristen på sömn...pga ovan nämnda hostande o frustande.

Febern har förvisso släppt nu (tror jag) men mattheten e kvar. Mina stackars djur tycker nog att jag e världens sämsta mamma i detta nu. Astråkig deluxe typ.

Men, men...jag har nu kurerat med alvedon o vitaminshots o jag tycker mig skönja en ljusning i eländet.

Jag tänker dock skylla ALLT på SueEllen som smittade mig med denna monstersjuka.

Men innan hon smittade mig så gjorde vi en liten utflykt till grannbyn där världens bästa, mest underbara sötfarbror hade uppträde.

    

 Hasse Andersson   

  

Vad händer utöver hostande o frustande?

Livet fortsätter så sakteliga, ritningar på trädgård o hus e i full gång inför kommande renovering. Trädgård del II får dock vänta tills nästa säsong. I detta nu kan man försvinna där...

 

Troligtvis blir det nog inköp av husvagn iaf....till hönsen. Dom kommer få en gudomlig utegård. 

Förrådstorpet ska rivas ut o byggas om till uterum med utekök o så småningom kommer det bli trätrall på baksidan av torpet där det troligtvis kommer att göras plats för en såndäringa jacuzzi av billighetsmodell.

       

Frukterna frodas. Bilderna ovan är följande äppleträd o troligtvis päronträd som fanns på tomten när jag införskaffade kåken. Ett äppleträd som jag inhandlade på lidl (tror jag) förra året o mitt älskade körsbärsträd som har runt 80 - 100 år på nacken (förra ägaren va lite osäker, men hon trodde det stod här redan när hennes släktingar bodde i torpet).

 

Även spindlarna frodas....så länge dom inte gör det i min närhet så kan jag stå ut...


   

Lille Herrn följer traditionen o får sina sommareksem. Men det funkar bra så länge han får duscha en gång i veckan. Kan säga att i det här hemmet rensar vi duschavloppet lite mer än i en vanlig familj. Han hårar lite....Lille Herrn.

 

Lilla Fröken Fis härjar i kammaren, snart dags att sätta upp nät i fönstret så hon kan ha öppet där dygnet runt. Inte så mycket att hon ska rymma (vilket hon iofs gjorde en gång o mitt hjärta höll på att explodera när jag såg henne spatsera runt på takpannorna) utan mer för alla dessa äckliga åttbeningar. Ja o ekorrar....dom jävlarna trivs här i kåken. Har ett gäng på vinden...

   

Våra vänner, grannarna e av det trevliga slaget. Kalvarna va hemskt nyfikna på Balder, problemet med honom e att han blir så glad ibland att hans "vi ska leka" kan misstolkas med "jag ska döda er".

  

Snart e det dags för semester. Det blir ingen crusing i Danmark för min del. Lite tråkigt, men å andra sidan så får jag träffa min underbara Linosaur istället. Bästa vännen i hela världen!

Under tiden jag spenderar en helg i hufvudstada så flyttar mami o papi in här o agerar hund o husvakt. Balder kommer va lycklig, han älskar sin morfar lite mer än lovligt. Hela ungen vibrerar när han ser bilen rulla in på infartsvägen. O mormor går inte av för hackor hon heller för hon ger honom allt han vill ha när han vill ha det...

 

Nu ska jag ta o snyta mig o lägga mig på soffan o väsa en stund. Det tog på krafterna att blogga idag.


~over&out~

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av devilshill - 29 december 2018 17:58

Jag veeeeeeet. Här har varit tyst ett par år. Det blir ingen seriös bloggare av mig inte.  Nåväl, ett försenat God Yule!   Vad har hänt under dessa frånvarande år? Det har jag glömt. Det mesta iaf.   Min älskade somnade in i oktober 2016. S...

Av devilshill - 12 juni 2016 14:53

Tillbaka en stund.  (för jag e världens kanske sämsta bloggare).   Jahapp. Nu e det sommar.    Fick stryka Sweden Rock Festivalen eftersom någon (läs chef) la en utbildning SRF.s sista dag. Jag har aldrig varit bitter o surat o gnällt på ho...

Av devilshill - 20 december 2015 21:11

Önskade mig en sån där härligt vit jul. En sån som knastrar under skorna när man är ute, som gör att man andas moln. En sån som kommer med krispiga morgnar o tysta nätter där stjärnorna gnistrar som diamanter. Där månen är som en vän på promenaderna....

Av devilshill - 27 oktober 2015 20:20

Då va oktober här. Hösten har gjort sitt intåg. Vackra färger, krispig luft o man gör sig redo inför vintern. Mysigt! (Ja, jag vet att jag kommer gnälla över kyla o snö sen). Men än e det dagar man kan sitta i trädgården o läsa tillsammans me...

Av devilshill - 4 juni 2015 10:55

Sommaren har äntligen kommit. Slappa dagar i trädgården. Fåglars kvitter, blommor som doftar, ekorrar som tjattrar uppe i träden o en o annan häst som frustar när den i sakta mak klapprar förbi. Life.....is GOOD!   Vad händer i kåken nu fö...

Ovido - Quiz & Flashcards