Maple´s Manor

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av devilshill - 10 februari 2012 19:47

...may break my bones....but my fist up your ass will make me happy ones more!   


Nåväl har haft ett "smärre" valpproblem vilket innefattat saboterat tangentbord. Men, men, on the road again

Balla Balder har däckat här jämte o ligger o muttrar i drömmarnas värld....det mesta muttret kommer dessvärre från hans bakdel..blir mycket rökelse här. Huset luktar snart bara hundfjärt. Har ev. en extra piercing jämte septumpiercingen...tack Balder...men jag föredrar nog att gå till en sån däringa utbildad om jag vill ha fler hål!   


Försäljning av 245.a har varit en humoristisk upplevelse. En liten pågaslyngel från Ystad blev skitsur över att jag inte ville byta mot en projektor (som jag skulle haft till.......vaddå?) jag citerar "bilén e inte så mycket värld". Dagens ungdomar stavar som krattor!!! Nåväl, han får la byta ut sin nuvarande epatraktor elsewhere, med tanke på att bara motorn e "VÄRLD" närmre tvåtusenlappen enligt skrotnissen, lådan tusenlappen osv osv. Har den hellre som hönshus/trädgårdsprydnd än o säljer den till en epagrabb. Men om inget annat bjöd han på många garv, vi satt ett par o fnittrade oss fördärvade åt hans utbrott. Akta er för ystadpågar för dom kan "lätt ta reda på vem du är....för jag e från ystad". Fråga mig inte vad han dillade om. Men skoj va det. (har filuren upptäckt eniro o ratsit måntro).    


Den givmilde sms.ade om at det snöade....ifall jag inte skulle märka det själv....han e alltför rar den söte lille pågen.

Idag har vädret dock varit milt, mitt snoriga jag o Balder vart på promenad....som inte alls gick bra. Vägrade lyssna/lyda....han ba "jaaaaaaaaaaaaaag gliiiiiiider" o så gled han iväg över åkern. Där stod jag o kraxade. Men han kom tbx, vet inte om det va för att jag hotade med att lägga ut honom oxå på blocket. (Inte för att det nånsin skulle ske, men endå...hot e hot).


Tess har minsann tuffat till sig o e ute o örlar titt som tätt o sänder lätt hatiska blickar på uslingen som helst av allt vill leka, leka, leka. Ronja smider fortfarande planer tror jag....hans tugga i hennes svans kommer inte att gå omärkt förbi....hon kommer hämnas. Men hon e som mor sin o kan mycket väl utdela det slaget om några år. Hämnd skall nämligen serveras iskall på ett silverfat när individen minst anar. Ni e ett par stycken som väckt den Omegianska vreden....jag har inte glömt er...tro mig!!!

...o jag vet vart bromsslangarna sitter....ge mig ett ölglas o en handgranat så ska ni se på fyrvekerier....  


Nåväl, idag gjorde jag ugnspannkaka....jag blev rädd....såg ut som om den tänkte ta över ugnen, men det gick bra. Den blev tom god. För er som inte vet så e jag lite av öööh en ööööhhh fara när det gäller matlagning....för nån dag sen rökfyllde jag huset, larmet gick o jag sprang runt o viftade med en handduk (?) o hade tre ludna barn som var hysteriska.

Vi överlevde....note to self: glöm inte att du kokar ris....den kastrullen blir nog inte sig själv igen!


Nu ska jag korka upp årets första öl....o njuta....fyfan vad jag ska NJUTA!!!!!   


Skål på er....fähundar!


~over&out~

Ovido - Quiz & Flashcards