Maple´s Manor

Alla inlägg den 21 januari 2012

Av devilshill - 21 januari 2012 23:43

...eller så har helvetet frusit till is.

Snö....det snöar...jag e Skåning...jag e fan inte gjord för snö. Så e det bara!   

Dagen har vart grå, grå o åter grå. Nåt riktigt dagsljus blev det aldrig...o där nånstans slutade mitt humör att fungera. Tjurig, ilsk o trött på livet ungefär. JAG VILL HA VÅR!!!! Jag vill höra fåglar kvittra, se blommorna blomma o dag för dag se min trädgård slå ut i blom. Jag vill ligga i solsängen o svettas av solens strålar, jag vill hoppa ner i poolen o svalka mig när det blir för varmt. Jag vill grilla, dricka en kall öl o bara titta ut över min åker. Jag vill bara sitta där o bara "va"....ta ett kvällsdopp i skymningen o huttrande av sommarnattens kyla knata barfota över gräset o in i stugan för o mysa med töserna o lilla valpuslingen!

Jag vill hoppa upp på hojen o rulla iväg över stock o sten med Vargen. Jag vill ta pickisen o åka på fotoutflyker med Jimmy o leta skattkistor. Jag vill kunna stanna vid en sjö o kunna få rycket..."nä nu ska vi ta ett dopp" o skrikande (för jag skriker oavsett hur varmt det e) kubba ner i vattnet. Örla till banan o få ståpäls när motorerna drar igång.

Hamna på nån jädra knuttefest på nån avlägsen åker o bli karatefull tillsammans med Hedda.

Åka Linka o känna sommarvindarna fladdra i håret...ja o lyssna på Sörens tjötande men det kan jag ta.   

JAG VILL!!!! NU!!! Jag e trött på att frysa o snora. Jag ser tom fram emot pollen just nu. Det är mao ganska så illa ställt i Stålhammartorpet! Hade det inte vart för att jag har två underbara kattöser som inte uppskattar det här med att åka bil. Så skulle jag sålt torpet o köpt mig en fet husbil. En sån med ett litet garage bak, då hade man kunnat dra med hojen o en liten töntbil....eller nä....skippa töntbilen. Jag kör inget mindre än en Volvo 960 iaf!

O skaffat pass till djuren o dra land o rike runt. Ja, jag drömmer nu därav behöver jag inte tänka på den ekonomiska biten här va.   


Men...dagen har åtminstone gått i mulltoans tecken.   Lådan med "innehållet" drogs ut o dumpades vid enen...den enen kommer tamefan bli gödslad al´a grande o kanske ev. ta över världen. För med lite bajs kan man slå hela jädra universom på käften!


Handlade käk på ica o hamnade bakom den största nörden i södra malmö. Snälla käfta gärna med kassörerna om saker dom inte kan göra nåt åt. Han förstod inte alls varför jag blev sur på honom när han inte ville se till att regnet som föll vid tillfället försvann. Same same but different tyckte jag...."du kan få det att sluta regna lika mycket som kassören kan ändra om hela kassasystemet bara för att du e efterbliven" PUCKO!!

Ibland får jag verkligen hålla i nävarna. Man ska kanske inte förespråka våld...men vissa hade nog fan mått bra av ett kok stryk!!! O nu snackar vi renhårigt stryk...inte några jävla rasmusgatefasoner!!!


Borde ha knoppat för länge sen, men jag har hamnat i nån form av övertrötthetsstadie. "Andar finns dom" e igång på burken. Jävla dumt o kolla på när man sitter så här mitt ute på vischan i en kåk med privat husspöke. (skeptiker e välkomna hit, har omvänt en redan) Tur man inte e lättskrämd...*harkel host host*...


Men nu så e det dax....slut för idag gott folk. Sov sött!


~over&out~

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards