Maple´s Manor

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av devilshill - 20 januari 2012 20:07

Well oh well....so this day has come to an end...


Dagen har inte gått i mulltoans tecken. Däremot va det "rasta hunden utstyrsel" på hög nivå. Kan ha sett ut som en modern bonddräng alá 1992 men skit i det. Hunden va glad o jag blev svettig. Hopp in i pickisen o så bar det av till plastmamis firma.

Alltid lika trevligt o träffa plastmami...hon e fylld av galna upptåg...ni ska se henne på midsommar o Sweden Rock. Den damen går inte av för hackor. (Hon e singel btw - nu rycker jag sådär lite sensuellt på ögonbrynet).

Efter vårt besök så hoppade vi åter in i pickisen o rullade vidare. Hälsade på Lillebror...dvs Balders (valpen) morbror. En alldeles speciell liten cocker spaniel som ligger begravd på djurkyrkogården. Växte upp med det lilla eländet...ojoj vad han bets o va envis....måhända att han e återfödd i lilla Balders kropp...för de delar ganska många intressen. (Typ äta, bajsa o bita på saker de inte ska bita på). Sen vandrade vi en lång runda. Balder fick se sin första höna. Storlek större än honom själv. Hönan ville inte leka!!

Lille Herrn va så trött efter promenaden att han nästan somnade på vägen upp från marken o in i bilen. Nej jag klemar inte bort honom, men han e för liten för o kunna hoppa upp själv än så länge. Han däckade på sätet o sov som en liten gris hela vägen hem.


Åter hemma på Devils Hill så fick han lite spunk i benen o for som en skållad råtta runt i trädgården. Grannens katt söta Gustav tittade på. Sen lekte dom. Ganska rart att min lille valps bästa vän är en katt...mina egna tycker nämligen att han är ett YTTERST dåligt köp. Dom tittar på honom o på mig ungefär som "o hur tänkte du nu...han e ju skitjobbig". Men det går ganska bra. Tess vill inte att han petar på henne för då fräser vi, Ronja e väl lite mer..."jamen ok då...jag KAN ju döda dig om jag vill". Tack o lov e vi alla väluppfostrade o tar inte till några våldsamheter.


O nu till ett HELT annat ämne. Efter vår långa vandring över stock o sten så satte min ischiasnerv igång....du glade skapare. Jag vet hur fel det låter...men HELVETE vad jag har ont i röven. Diskuterade detta med min polarinna Nelly o konstaterade att om man nu nånsin skulle få den obehagliga iden att utsätta sig för sodomi så e detta det perfekta tillfället...för det kan banne mig inte göra mer ont än så här i bakdelen!


Kvällens plan var att plantera en murgröna, diska o dammsuga/svabba. Men min röv vill inte mer idag. Så det blev tömmningen av kattpotta istället. Dom ska ju inte behöva ha tolle i lådan bara för att jag har stjärtsmärta. Balder va väldigt olycklig över att han inte fick äta innehållet. Han e en liten gris den hunden. Har grävt kattkorv ur munnen på honom en gång...sen sattes lådan på inbrottsäkert plejs, endast tillgängligt för kattdamerna här i skjulet.


Nä...jag återkommer säkert imorrn med nåt nytt osammanhängande babbel!


~over&out~



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards