Maple´s Manor

Direktlänk till inlägg 3 juni 2012

High Chaparral...

Av devilshill - 3 juni 2012 12:08

Så va det dax! BikeMeet 2012...

  

Man ska va snygg o ha snygg brutta i knät när man rattar pickis har jag hört. 


Världens bästa Zilla o jag packade pickisen full o rullade mot de Småländska skogarna. Zillen sov större delen av vägen då hon vart uppe o jobbat hela morgonen. Skönt för henne, hon missade regnet från helvetet då man inte såg ett skit o det dessutom utan förvarning släpptes lös när jag låg i omkörning på 3 lastbilar. Men vi överlevde det med.

Sen kom snilleblixten....låt oss ta pickisen utan svängradie o så rullar vi in i Värnamo i jakt på ett systembolag...jomenvisst.

Problem 1: vart i helvete hittar vi systembolaget?

Problem 2: vi har manlig gen...våga vägra fråga efter vägen dit. Vi kör på GPS som inte stämmer...

Problem 3: Värnamo karnevalen...

Problem 4: tror jag eventuellt bröt mot x antal regler (för att inte nämna "jag kör mot trafiken" i lund tidigare idag).

Problem 5: Mitt road rage började vakna.

Men, men...vi hittade systemet o konstaterade att någon nån gång åkte dit för en sup men hittade inte ut igen o bosatte sig...det va så Värnamo uppstod. Kan tilläggas att vi hittade till pingstkyrkan o frälsningsarmén utan problem...


I got boobs...


När vi slutligen lyckats ta oss ur denna skräckinjagande håla (vi kollade hus som va till salu...vi trodde vi aldrig skulle komma hem igen.)

Så hamnade vi till sist på...

CHAPPEN!!!

 


Efter 15 poliskontroller (o ja, jag är fortfarande betrodd med att få framföra ett fordon) så lyckades vi få upp tältet. Här ska tilläggas att det satt 5 stora karlar under ett partytält o tittade på eländet...spöregn, åska, kort kjol o klackaskor....hur fan tänkte jag där? Men tältet kom upp utan att det blev genomdränkt. Vi däremot...såg ut som dränkta råttor.  


Sen började eländet, dricka sprit o hålla käften, dricka billig sprit.

Vi hookade upp med några internetbekanta, dom va trevliga, jag käkade en härsken korv i bröd o kräktes halva natten o JA det VA korvens fel...inte spritens. Rolig extrainfo...jag kräktes upp skivade champinjoner....e jag orm o sväljer maten hel eller?


Tältet följde inte med hem eftersom det visade sig att världens raraste J hade glömt ta med sitt så han ligger väl däri nu o luktar bakfylla.

 


Vi tjänade några vuxenpoäng genom att leta upp en polis (vilket va lätt eftersom det kryllade med såna) o blåste i alkomätaren innan hemfärd. Vi som trodde att det skulle gå åt pipsvängen blev lätt impade. Vi fick köra....o då e jag endå bakis idag oxå...

Zillan som är lite kort i rocken (men het som glödande kol) skulle köra....här tillägger vi att sätet på chevan e lite pajj o går inte att flytta. Vilket resulterade i att det lite grann såg ut som att bilen körde själv...snyggast va det när hon fick på sombreron....killen som körde om glodde så ögonen höll på att poppa ur skallen på honom. Tänk den storyn när han kom hem "älskling, jag har sett en bil som kördes av en hatt".


Väl hemma hittade jag min bror o min hund hela o rena. Tror dock mitt stackars djur skulle knäcka ryggen så glad han blev. Det va inte bara svansen som gungade i 150 knyck.

Min lilla sötgröt!

 


Så....jag är åter i Skåne...be aware...


 

~over&out~ 


   





 
 
Anna

Anna

3 juni 2012 16:11

Varför åt du en härsken korv??

Den hela svampbiten - var det en upphittad svamp från skogen eller butiksköpt? (var den självplockad kan den vara orsaken till illamåendet)

Varför hade den där karlen glömt sitt tält? Hur kan man ta på camping utan själva campingutstyrseln?

Såg fröken Sombreron någonting över ratten? Eller körde hon på instinkt och kvinnlig intuition?

Trevligt att ni kom hem hela och rena (?) och att Balle inte käkat upp barnvakten.

/ en av dungens invånare

http://anna-i-dungen.bloggplatsen.se

devilshill

3 juni 2012 16:14

Det serverades en sån i gatuköket....Gång numero två jag spyr av käket på det stället...

Tror hon såg vi kom ju hem :P
Men rena det vettefan :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av devilshill - 29 december 2018 17:58

Jag veeeeeeet. Här har varit tyst ett par år. Det blir ingen seriös bloggare av mig inte.  Nåväl, ett försenat God Yule!   Vad har hänt under dessa frånvarande år? Det har jag glömt. Det mesta iaf.   Min älskade somnade in i oktober 2016. S...

Av devilshill - 12 juni 2016 14:53

Tillbaka en stund.  (för jag e världens kanske sämsta bloggare).   Jahapp. Nu e det sommar.    Fick stryka Sweden Rock Festivalen eftersom någon (läs chef) la en utbildning SRF.s sista dag. Jag har aldrig varit bitter o surat o gnällt på ho...

Av devilshill - 20 december 2015 21:11

Önskade mig en sån där härligt vit jul. En sån som knastrar under skorna när man är ute, som gör att man andas moln. En sån som kommer med krispiga morgnar o tysta nätter där stjärnorna gnistrar som diamanter. Där månen är som en vän på promenaderna....

Av devilshill - 27 oktober 2015 20:20

Då va oktober här. Hösten har gjort sitt intåg. Vackra färger, krispig luft o man gör sig redo inför vintern. Mysigt! (Ja, jag vet att jag kommer gnälla över kyla o snö sen). Men än e det dagar man kan sitta i trädgården o läsa tillsammans me...

Av devilshill - 26 juni 2015 10:24

Finns det nåt värre än o va förkyld sommartid? Inte sån lite snor o nysningar...nejnej, jag menar den där dunderförkylningen från helvetet då man snorar o frustar o hostar o slemmar o på köpet har feber o huvudvärk. Läggas till ska bristen på sömn......

Ovido - Quiz & Flashcards