Maple´s Manor

Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

The beat goes on...

Av devilshill - 29 maj 2012 11:30

Ok, I shall not lie. Inge datorhaveri men däremot  har man inte velat sitta vid datorn dessa dagar. Har hunnit måla hus, flänga i skogen med världens bästa Jimmy, fira bästa Heddas födelsedag, följa med brorsan o köpa ny hoj, o jag erkänner att jag va lite skraj på hemresan o tyckte mycket bättre om trajjan...de första milen...sen gillade även jag BMW.

   

 


Idag e det regntungt o det ser ut att ha kommit en skur under nattens mörka timmar. Mitt måla fönster, knutar o slipa verandafasad sket sig. Så idag kommer det bli stora städdagen. Det ska dammas det ska fejjas, det ska kammas husdjur and so on.

Sortera tvätt o funderar starkt på att rensa garderoben, har ju asmycket jag faktiskt inte använder längre.

Funderar även på en tripp till nån form av byggvaruhus o införskaffa fler myggnät till fönster. Det e bra grejer. Speciellt när man lever med en sjukt stark spindelnojja. Jag vet att jag bor på landet....kanske dumt. Men jag e mer rädd för packet i stan så jag får väl leva med de åttbenta jävla kräken.

Lättare (o mer lagligt) att slå ihjäl dom iaf.

 


Nåväl, jag har börjat få ordning på trädgården oxå. Har fått finfinaste uteplatsen. Vi har nog grillat mer på en vecka här än vad vi gjort de senaste två åren.

   


Soliga dagar e gutt!!! Älskar att ha trädgård. Det här trollet kommer aldrig någonsin mer att bo i en lägenhet. Då kan man lika gärna bo i en burk o dö.


Nä, nu ska storstädet påbörjas på Devils Hill!

Avslutar med en sommarnattsbild...

~over&out~

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av devilshill - 29 december 2018 17:58

Jag veeeeeeet. Här har varit tyst ett par år. Det blir ingen seriös bloggare av mig inte.  Nåväl, ett försenat God Yule!   Vad har hänt under dessa frånvarande år? Det har jag glömt. Det mesta iaf.   Min älskade somnade in i oktober 2016. S...

Av devilshill - 12 juni 2016 14:53

Tillbaka en stund.  (för jag e världens kanske sämsta bloggare).   Jahapp. Nu e det sommar.    Fick stryka Sweden Rock Festivalen eftersom någon (läs chef) la en utbildning SRF.s sista dag. Jag har aldrig varit bitter o surat o gnällt på ho...

Av devilshill - 20 december 2015 21:11

Önskade mig en sån där härligt vit jul. En sån som knastrar under skorna när man är ute, som gör att man andas moln. En sån som kommer med krispiga morgnar o tysta nätter där stjärnorna gnistrar som diamanter. Där månen är som en vän på promenaderna....

Av devilshill - 27 oktober 2015 20:20

Då va oktober här. Hösten har gjort sitt intåg. Vackra färger, krispig luft o man gör sig redo inför vintern. Mysigt! (Ja, jag vet att jag kommer gnälla över kyla o snö sen). Men än e det dagar man kan sitta i trädgården o läsa tillsammans me...

Av devilshill - 26 juni 2015 10:24

Finns det nåt värre än o va förkyld sommartid? Inte sån lite snor o nysningar...nejnej, jag menar den där dunderförkylningen från helvetet då man snorar o frustar o hostar o slemmar o på köpet har feber o huvudvärk. Läggas till ska bristen på sömn......

Ovido - Quiz & Flashcards