Maple´s Manor

Direktlänk till inlägg 25 april 2013

Det va inatt...

Av devilshill - 25 april 2013 00:16

...jag blev religös.


Nånstans under dagen började jag inse att det finns en gud....o just denna gud var uttråkad idag. Hur löste han detta undrar då ni?

Följande har hänt....på en o samma dag....

  

Att rasta sitt barn:

* jo....dagen började med att mitt barn o jag va ute o joggade när min bandit till hund helt plötsligt kom på att man kan fälla sin mor o sno hennes toffla o sen lyckligt försvinna in i ett buskage o ut på en åker...naturligtvis stapplar jag efter....barfota med en toffla i näven. Man skulle kunna tro att detta va nock. ICKE....gud hade precis bestämt för att köra en helkväll så han satt där på sitt moln med en stor skål popcorn o en öl i näven o kollade på när denna stackars kvinna (ja, jag är en kvinna, inte en jävla hen) började fundera över livets stora gåtor.


Att anlända till sitt jobb:

* fastnade i trappsteget på lastbilen, landar nånstans vid pedalerna....en dammsugning står på listan, gud ville nog upplysa om att det låg dammtussar stora som små barn där. Tack för tipset!


Att utföra sina sysslor:

* kör bil till tvätthall, börjart tvätta....det luktar skunk....nåt förbannat jävla äckelsvin hade BAJSAT i tvätthallen.....yepp....you heard me...BAJSAT i tvätthallen. Jag ulkte hela vägen tbx till firman.


Att köra hem:

(nu blir det riktigt psyko)

* borde ha lärt mig vid det här laget att Gurkan fortfarande bara har 5 växlar....inte 6 växlar...5!

* första stoppet, nån kilometer från jobb...20+ obstinata rådjur dansar steppdans på vägen.

* andra stoppet ett par kilometer senare....fler steppande rådjur. Börjar undra om det är nåt Skånskt fenomen.

* tredje stoppet något örlar över vägen. Här låser jag dörrarna då jag e övertygad om att det är en grådvärg! It could happen!

* fjärde stoppet...nu börjar det hända grejer....fullt med löv på vägen....o.h m.y g.o.d Det va inte löv....det va grodor o jag LÄR ha mördat några...jag måste med andra ord stanna bilen o riskera att bli anfallen av en grådvärg. Jag ulkte...ulkte så det skorrade mellan träden.

* femte stoppet skulle kunna räknas som ett par stopp....stannade x antal ggr längs vägen o knuffade grodor över vägen. Min farmor sa via Ronnie en gång att jag skulle sluta plocka upp maskar o sniglar från vägbanorna då detta inte uppskattades av pojkar. Sorry farmor, jag e beyond plocka sniglar....jag stannar på kolsvarta skogsvägar o plockar grodor.

Nåväl, det sista stoppet blev strax innan byn då jag va av o knuffade på grodor o det brakade till i en buske...istället för att kubba in i bilen som står med öppen dörr framför mig väljer jag att ev. repa tak o bakdörr genom att förbannat osmidigt hoppa/kravla upp på taket.

Nu säger ni att det va en grävling för den såg ut som en sån, men jag kommer påstå att det va en förklädd grådvärg. Den lufsade över vägen o jag hasade ner från taket o hoppade in i Gurkan o låste alla dörrarna. En resa på 20 minuter tog idag 45 minuter....

You Go Girl!

 

~over&out~


 
 
Anna

Anna

25 april 2013 19:13

Du bör skriva sagor för stora o små barn!
En ny Grimm, typ :-)
Du kan kalla dig Syster Grym(m) istället :-)

http://anna-i-dungen.bloggplatsen.se

devilshill

18 maj 2013 23:40

OMG....där sa du nåt :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av devilshill - 29 december 2018 17:58

Jag veeeeeeet. Här har varit tyst ett par år. Det blir ingen seriös bloggare av mig inte.  Nåväl, ett försenat God Yule!   Vad har hänt under dessa frånvarande år? Det har jag glömt. Det mesta iaf.   Min älskade somnade in i oktober 2016. S...

Av devilshill - 12 juni 2016 14:53

Tillbaka en stund.  (för jag e världens kanske sämsta bloggare).   Jahapp. Nu e det sommar.    Fick stryka Sweden Rock Festivalen eftersom någon (läs chef) la en utbildning SRF.s sista dag. Jag har aldrig varit bitter o surat o gnällt på ho...

Av devilshill - 20 december 2015 21:11

Önskade mig en sån där härligt vit jul. En sån som knastrar under skorna när man är ute, som gör att man andas moln. En sån som kommer med krispiga morgnar o tysta nätter där stjärnorna gnistrar som diamanter. Där månen är som en vän på promenaderna....

Av devilshill - 27 oktober 2015 20:20

Då va oktober här. Hösten har gjort sitt intåg. Vackra färger, krispig luft o man gör sig redo inför vintern. Mysigt! (Ja, jag vet att jag kommer gnälla över kyla o snö sen). Men än e det dagar man kan sitta i trädgården o läsa tillsammans me...

Av devilshill - 26 juni 2015 10:24

Finns det nåt värre än o va förkyld sommartid? Inte sån lite snor o nysningar...nejnej, jag menar den där dunderförkylningen från helvetet då man snorar o frustar o hostar o slemmar o på köpet har feber o huvudvärk. Läggas till ska bristen på sömn......

Ovido - Quiz & Flashcards