Maple´s Manor

Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

Springtime....

Av devilshill - 28 mars 2013 11:53

Kan det va som så...att våren är på ingång?

MÅTTE det va så! Solen skiner, himlen är blå, fåglarna kvittrar o man håller inte på att dö frysdöden när man sticker ut huvudet genom dörren.

Balder har skuttat som en liten kalv på grönbete på min fördärvade gräsmatta....det e mest lera nu. Får väl försöka starta upp operation "gräs till sommaren" snart. För det ser förskräckligt ut.

  

 

Så här mysigt vaknade vi denna morgon.


Gårdagen spenderades i lastbilen utan stereo (fast å andra sidan för den ett sånt satans liv att en stereo inte hade hörts ens på högsta volym).

Åkandet va skumpigt o bumpigt, men utsikten o en livlig fantasi gjorde det hela ganska angenämt ändå.

 

 


 Träffade fina Hatten. Mitt mammahjärta värker. Stackars liten!

  

Nu när det är påsk o sånt trams som jag inte riktigt har koll på. Jesus dog på fredag va? Därav långfredag? Fan vet jag, systern jobbar i den där kyrkan som jag gått ur. Får fråga henne. Jag betalar tillräckligt i skatt som går till kriminella, så de som kyrkan hjälper behöver inte snaska på mina surt förvärvade pengar oxå. Enough is enough!

Det får dom betala själv. Hade jag kunnat välja vart mina skattepengar hade lagts så hade det bla gått till våra äldre som byggt detta land. Men denna blogg skall icke bli politisk så vi sätter punkt där. Ev. mordhot kan ni skicka till biteme@fuckyou.com

Ska mysa med Zillen o dricka lite vin o snacka gojja.

Tror hon oroar sig lite om vad jag sagt till grannen ang. henne.....lite roligt. Finns väl bara bra saker att säga om damen....förutom kanske det där...o kanske  det där...  


Nåväl nu ska jag (hör o häpna) laga lite lunch. Det blir potatis, köttbullar, brunsås o lingon. Smaskens till sista slicken. En vacker dag ska jag lära mig att tillaga kålpudding oxå. MUMS!

För er som missat det så är jag en fullständig katastrof i köket ibland.

Till min stora förvåning lyckades jag faktiskt tillaga fläskestek för ett tag sen. Balder godkände den han med....inte för att han e så petig...han använde en näbbmus som tuggummi för ett tag sen. Känslan att sitta o rota ut lik ur munnen på honom börjar bli en vanlig företeelse....

 

Musen ifråga....lyckades krafsa ut den innan den gick sönder o numer ligger det lilla livet(?) begravd i min "hittedjurs"-kyrkogård.


Nä....det va lunchdax va?


~over&out~

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av devilshill - 29 december 2018 17:58

Jag veeeeeeet. Här har varit tyst ett par år. Det blir ingen seriös bloggare av mig inte.  Nåväl, ett försenat God Yule!   Vad har hänt under dessa frånvarande år? Det har jag glömt. Det mesta iaf.   Min älskade somnade in i oktober 2016. S...

Av devilshill - 12 juni 2016 14:53

Tillbaka en stund.  (för jag e världens kanske sämsta bloggare).   Jahapp. Nu e det sommar.    Fick stryka Sweden Rock Festivalen eftersom någon (läs chef) la en utbildning SRF.s sista dag. Jag har aldrig varit bitter o surat o gnällt på ho...

Av devilshill - 20 december 2015 21:11

Önskade mig en sån där härligt vit jul. En sån som knastrar under skorna när man är ute, som gör att man andas moln. En sån som kommer med krispiga morgnar o tysta nätter där stjärnorna gnistrar som diamanter. Där månen är som en vän på promenaderna....

Av devilshill - 27 oktober 2015 20:20

Då va oktober här. Hösten har gjort sitt intåg. Vackra färger, krispig luft o man gör sig redo inför vintern. Mysigt! (Ja, jag vet att jag kommer gnälla över kyla o snö sen). Men än e det dagar man kan sitta i trädgården o läsa tillsammans me...

Av devilshill - 26 juni 2015 10:24

Finns det nåt värre än o va förkyld sommartid? Inte sån lite snor o nysningar...nejnej, jag menar den där dunderförkylningen från helvetet då man snorar o frustar o hostar o slemmar o på köpet har feber o huvudvärk. Läggas till ska bristen på sömn......

Ovido - Quiz & Flashcards