Maple´s Manor

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

~Viking Run 2012~

Av devilshill - 7 augusti 2012 09:54

Då var årets Viking Run avklarat. Två år tills nästa omgång. Vi hade tur med vädret, trevligt sällskap, fina bilar att kika på samt alkohol att förtära.

Vi packade bilen full o körde mot äventyr. Den avled 2 ggr på vägen, men vi hade världens bästaste meckare med oss så det löstes lite lätt o smidigt.

 

Över bron kosan styrde, därefter raka vägen ner i tunneln, där jag pendlar mellan kallsvettning o hyperventilation. Jag a.v.s.k.y.r verkligen tunnlar....särskilt när jag vet att det finns mängder med vatten utanför. Men, men....den höll även denna gången.

Vi styrde kosan inom bottleshop innan vi örlade vidare mot Roskilde.

Väl framme vid campingen så slog vi upp tält, plockade fram bord o stolar, svettades som små grisar i gassande solsken. Men ingen klagade. Vi hade det SUPER!

 

Vår Linka samt Henriks Cadillac prydde vår utsikt. Bättre får man leta efter!

Vi vandrade runt o kikade på bilar o husvagnar. Man hittade väl ett par stycken man skulle kunna tänka sig att ta med hem.

Denna va ju inte helt fel...

 

  

Första kvällen softade vi, drack lite bärs, kollade runt, käkade churros mm.

 

Vårt läger låg alldeles jämte burnplattan, eller vad vi ska kalla det. I vilket fall som helst....det var glada däck på den bilen...

  

Dag två crusade vi lite rundor. Vi gick en sväng i Roskilde. Hade jag hajjat danska aningen bättre skulle jag utan att blinka kunna tänka mig att bo där. Så ljust, rent o fint!

Vi körde sedan runt lite på landsbygden, körde inom kyrkogården o lämnade blommor hos en väns pappa.

Sen käkade vi pizza.

 

Min "rums"kamrat fick lite för mycket under västen o behövde sova en stund. Passade på att använda honom som ryggstöd, sen utnyttjade vi honom med en flaska hudcreme.....

   

  


Söndagen kom o vi rattade hem till Sverige.

Vi ses i Roskilde 2014 igen.

~over&out~


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av devilshill - 29 december 2018 17:58

Jag veeeeeeet. Här har varit tyst ett par år. Det blir ingen seriös bloggare av mig inte.  Nåväl, ett försenat God Yule!   Vad har hänt under dessa frånvarande år? Det har jag glömt. Det mesta iaf.   Min älskade somnade in i oktober 2016. S...

Av devilshill - 12 juni 2016 14:53

Tillbaka en stund.  (för jag e världens kanske sämsta bloggare).   Jahapp. Nu e det sommar.    Fick stryka Sweden Rock Festivalen eftersom någon (läs chef) la en utbildning SRF.s sista dag. Jag har aldrig varit bitter o surat o gnällt på ho...

Av devilshill - 20 december 2015 21:11

Önskade mig en sån där härligt vit jul. En sån som knastrar under skorna när man är ute, som gör att man andas moln. En sån som kommer med krispiga morgnar o tysta nätter där stjärnorna gnistrar som diamanter. Där månen är som en vän på promenaderna....

Av devilshill - 27 oktober 2015 20:20

Då va oktober här. Hösten har gjort sitt intåg. Vackra färger, krispig luft o man gör sig redo inför vintern. Mysigt! (Ja, jag vet att jag kommer gnälla över kyla o snö sen). Men än e det dagar man kan sitta i trädgården o läsa tillsammans me...

Av devilshill - 26 juni 2015 10:24

Finns det nåt värre än o va förkyld sommartid? Inte sån lite snor o nysningar...nejnej, jag menar den där dunderförkylningen från helvetet då man snorar o frustar o hostar o slemmar o på köpet har feber o huvudvärk. Läggas till ska bristen på sömn......

Ovido - Quiz & Flashcards