Maple´s Manor

Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

Skogsmys!

Av devilshill - 13 mars 2012 09:29

Jimpan, Balla Balder o jag skuttade glatt in i Chevan o snurrade mot Rövarkulan. Solen sken, fåglarna kvittrade, ån porlade. Vi gav oss ut på skattjakt.  


   

Gamla stenbron över Bråån.


Över stock o sten vandrade vi under glada skratt, rop o tjoanden.

  

Mitt vackra Skåneland!

  

Man blev nästan badsugen.


Nåväl åter till skatten, vi knatade land o rike runt (eller ja....iaf skogen)

Till sist hörde jag Jimpan glatt tjoande medan han kröp runt under en bro (dock ej stenbron). Han hade funnit den...SKATTEN!

The skatt. Geocaching e SKOJ!!


Vi hade ju vår unge vän Balla Balder med oss. Han var....LYCKLIG! Han hoppade o skuttade o skällde glatt. Lite mesig vid ån till en början, men sen ja jäklar blev han en badhund. Han har växt så det knakar. Han hade flutit iväg som en kork för ett par veckor sedan. Men nu har han tassar som grytlock det lilla livet o står stadigt...jag börja undra exakt hur stor mitt hjärtas dynamo tänker bli!  


Det sa bara PLUMS!


Ooooh det luktar så gott i skogen...

O sen grävde han halvvägs till Kina. Lerigare (o gladare) hund fick man leta efter. Det blev ett dopp i badkaret där hemma sen...det va INTE lika uppskattat. Papi o jag fick brottas med det lilla eländet, värre än självaste badkarsbadet va torkningen.


        

Jag har den vackraste,  underbaraste (samt envisaste) lilla gris som finns. Men han kan få mitt hjärta att slå dubbelvolter av glädje!   


Hemma på Devils Hill hade katterna det softish som alltid. Mina små bortskämda kattuslingar värmer ett mammahjärta. Mina luddiga, kurrande små bebbar. Ronja (den vita lilla ladyn) har hunnit bli 11 going for 12 år.  


Min lilla snöboll har placerat sig under fällen. Mystösen!  

 

Tess aka Ugglan ligger o myser på klätterställningen.


Funderar på o bygga en utegård åt damerna så de kan knata in o ut om de vill i sommar. Balla Balder rumsterar i resterande delen av trädgården....vilket är på gott o ont. Skönt att han har sin egen trädgård att springa o leka i. Men jag insåg att det där med välskötta rabatter kommer va ett minne blott. Planterade lite för några dagar sedan. Allt jag planterade grävde han upp o sprang runt med. Det här med att vända ryggen till e inte smart. Busiga lilla unge, vet inte riktigt hur han lyckades, men han va ensam hemma nån timme för ett tag sedan, kom hem till kaos....herrn hade vänt upp o ner på tvättkorgen, ALLT låg utspritt över golvet o han hade ett par trosor runt halsen....o när man kom in satt han där med uppsynen..."nä allså, jag har sovit, vet inte vad som hänt...måste vart katterna".    

Nu finns det INGET löst framme när han e ensam hemma! Samt att spisen blir utkopplad för den satte han på för nån kväll sedan. Ja du käre tid, det e inte lätt att va hundmamma alltid.

Ja...jag kanske e söt....but I just might kill you when you sleep....aight?!

Dumma unge!  


~over&out~  


    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av devilshill - 29 december 2018 17:58

Jag veeeeeeet. Här har varit tyst ett par år. Det blir ingen seriös bloggare av mig inte.  Nåväl, ett försenat God Yule!   Vad har hänt under dessa frånvarande år? Det har jag glömt. Det mesta iaf.   Min älskade somnade in i oktober 2016. S...

Av devilshill - 12 juni 2016 14:53

Tillbaka en stund.  (för jag e världens kanske sämsta bloggare).   Jahapp. Nu e det sommar.    Fick stryka Sweden Rock Festivalen eftersom någon (läs chef) la en utbildning SRF.s sista dag. Jag har aldrig varit bitter o surat o gnällt på ho...

Av devilshill - 20 december 2015 21:11

Önskade mig en sån där härligt vit jul. En sån som knastrar under skorna när man är ute, som gör att man andas moln. En sån som kommer med krispiga morgnar o tysta nätter där stjärnorna gnistrar som diamanter. Där månen är som en vän på promenaderna....

Av devilshill - 27 oktober 2015 20:20

Då va oktober här. Hösten har gjort sitt intåg. Vackra färger, krispig luft o man gör sig redo inför vintern. Mysigt! (Ja, jag vet att jag kommer gnälla över kyla o snö sen). Men än e det dagar man kan sitta i trädgården o läsa tillsammans me...

Av devilshill - 26 juni 2015 10:24

Finns det nåt värre än o va förkyld sommartid? Inte sån lite snor o nysningar...nejnej, jag menar den där dunderförkylningen från helvetet då man snorar o frustar o hostar o slemmar o på köpet har feber o huvudvärk. Läggas till ska bristen på sömn......

Ovido - Quiz & Flashcards