Maple´s Manor

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2013

Bröllop, semester o annat smått o gott!

Av devilshill - 14 augusti 2013 15:06

Första semesterdagen spenderades i Skrållan (papis bil). Örlade 15 mil för att se den allra vackraste gifta sig. Det måste varit det vackraste bröllop jag någonsin varit på. Om jag mot förmodan springer på en karl som inte e helt dum i huvudet eller kriminell så vet jag vem som ska få designa mitt bröllop.

  

 

    

Vackrare plats för ett bröllop får man nog leta efter!

    


Ska (återigen) försöka få slut på bloggtorkan, har fått krav på fler inlägg så det e väl bara att börja skriva dårrå.


Har spenderat dagarna i poolen, mitt rara barn tyckte det var lämpligt att köra kanonkulan ner i systerns plaskbalja. Plums sa det o sen hade man en bebis som krälade runt på en när han insåg att han inte bottnade o tröttnade på att simma i ring. För upp ur poolen skulle han då INTE! O hör sen!

 

      

Min "lilla" älsking på 30kg tror fortfarande att han är en knähund....o som den hönsmamma jag e så får han tro det....han e ju söt det lilla äcklet!

     

Smakprov på raringen...han har minsann mattes o mosters gamla spjälsäng att sova i. Jag skyller det dock på min städnoja, vill kunna dammsuga under korgen utan att behöva dra ut o dona o riskera närkontakt med ev. spindel. Nackdelen med att bo på landet....spindlar. Äckliga jävla djur!

Det lilla grynet till hund har just nu klippkort hos farbror doktorn...herrn har lyckats få igelkottsloppbett som resulterat i hudinfektion o utöver detta fått skabb. Min plånbok gråter av lycka. Men vad gör man inte för sina små. Kosta vad det kosta vill bara dom blir bra!

 

Balders vän Nuggi finns inte med oss längre. Fina lilla tösen!

(Balders vän...Nuggi såg nog dock honom mest som "pissjobbig skitvalp").

  RIP   

Nu finns det däremot en ny valp i familjen...han tuggade på mig idag o var SUPERSÖT....jag e dock inte avis....valpar e svinjobbiga att bo med.

  

Annars så rullar livet på som vanligt här på Devils Hill....förhoppningsvis så kommer Devils Hill att förflytta sig ett par mil de närmaste halvåret/året. Håller vi tummarna så blir det sålt o jag flyttar till större ställe. Detta ligger A.L.L.D.E.L.E.S för nära en stor skitstad med för mycket skitfolk i. Tyvärr!

Fröken Enstöring har talat!

  

Utsikten e det dock inget fel på...

  

   

~over&out~


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av devilshill - 29 december 2018 17:58

Jag veeeeeeet. Här har varit tyst ett par år. Det blir ingen seriös bloggare av mig inte.  Nåväl, ett försenat God Yule!   Vad har hänt under dessa frånvarande år? Det har jag glömt. Det mesta iaf.   Min älskade somnade in i oktober 2016. S...

Av devilshill - 12 juni 2016 14:53

Tillbaka en stund.  (för jag e världens kanske sämsta bloggare).   Jahapp. Nu e det sommar.    Fick stryka Sweden Rock Festivalen eftersom någon (läs chef) la en utbildning SRF.s sista dag. Jag har aldrig varit bitter o surat o gnällt på ho...

Av devilshill - 20 december 2015 21:11

Önskade mig en sån där härligt vit jul. En sån som knastrar under skorna när man är ute, som gör att man andas moln. En sån som kommer med krispiga morgnar o tysta nätter där stjärnorna gnistrar som diamanter. Där månen är som en vän på promenaderna....

Av devilshill - 27 oktober 2015 20:20

Då va oktober här. Hösten har gjort sitt intåg. Vackra färger, krispig luft o man gör sig redo inför vintern. Mysigt! (Ja, jag vet att jag kommer gnälla över kyla o snö sen). Men än e det dagar man kan sitta i trädgården o läsa tillsammans me...

Av devilshill - 26 juni 2015 10:24

Finns det nåt värre än o va förkyld sommartid? Inte sån lite snor o nysningar...nejnej, jag menar den där dunderförkylningen från helvetet då man snorar o frustar o hostar o slemmar o på köpet har feber o huvudvärk. Läggas till ska bristen på sömn......

Ovido - Quiz & Flashcards